Super Magic

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Malin Sjöström - 17 februari 2013 18:37


Igår startade vi dagen med en liten hundträff på fotbollsplanen. Java lekte dock inte så mycket med varken Ceasar eller Roya, utan hon ville mest att vi skulle kasta snöbollar till henne, vilket Roya's husse snällt gjorde.  Sen blev hon lite bortskämd med godis emellanåt, men det gör inget, haha. Att hon får godis av främmande människor (& speciellt män!) ser jag bara som positivt, för då släpper lite av hennes osäkerhet gentemot dem. Oavsett hur mycket godis hon än kommer att få i sitt liv så tror jag ju inte att hon nån gång kommer att bli helt "fri" från sin osäkerhet, men det kanske kan bli bättre än det är nu.

På eftermiddagen var det hockey, en bra match, men med dåligt resultat. Inte bara för att det var tråkigt att Färjestad inte vann, utan för det de verkligen FÖRTJÄNADE att vinna! Men, men, man får inga poäng efter antalet skott eller puckinnehav, utan det är ju målen som räknas...

Efter hockeyn blev det lite mat innan jag & Java drog hem till Lina där vi spenderade kvällen. Vi såg på tv & pratade massor, om i stort sett allting. Det känns som att hon förstår mig på ett sätt som många andra inte gör, vi kan liksom prata om i stort sett vad som helst & hon dömer mig inte, utan hon lyssnar & förstår. Det är skönt att ha någon man kan ventilera sig med utan att man hela tiden ska behöva oroa sig för vad personen ska tycka om en.
Hur som helst så åkte vi inte därifrån förens vid tolv på natten, så därför blev det ingen uppdatering här igår. Trodde inte att jag skulle komma hem så sent, men tiden springer iväg när man har roligt.  

Natten var asjobbig & jag har mått skräp hela dagen. Tack & lov så är den här dagen snart slut, eller ja, den här VECKAN är snart slut, en vecka som har varit väldigt krävande. Imorrn får jag ju prata med min läkare på vårdcentralen & då kan jag äntligen sätta in mina mediciner igen, som förhoppningsvis ska hjälpa mig att få ordning på dygnen igen, samt göra så att jag mår bättre. Jag hoppas också på att få lite svar på några frågor som kan hjälpa mig framåt i livet, men det återstår att se.

Nån dag under veckan måste jag & Bananis åka in till djursjukhuset där hon ska lämna urinprov då jag misstänker att hon har urinvägsinfektion.  Skulle mina misstankar vara befogade så innebär ju det medicinering & ingen lydnadstävling, vilket blir tråkigt eftersom jag gärna vill ha det sista 1:a priset i 2:an, men hennes hälsa går ju helt klart i första hand.

Värsting-schäfern Bira kommer ju under veckan också, men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på att göra. Det beror ju helt klart på hur jag kommer att må nu när jag startar med medicinerna igen, förhoppningsvis hjälper de mig direkt, men jag skulle ändå inte bli förvånad om de först får mig att må sämre. Så jag låter veckan vara lite oplanerad, utifall jag mår väldigt dåligt.

Nu är det dags att ge Java mat, något hon har talat om för mig i snart en halvtimme.  Det är VIKTIGT att hålla mattiderna ska ni veta, helst ska man ligga lite före dem hela tiden.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards