Super Magic

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Malin Sjöström - 6 februari 2013 21:26


Idag har vi umgåtts med Lina & hennes hundar. Vi gick en långpromenad på 2 timmar & hundarna sprang lösa större delen av tiden, jättemysigt. Jag trivs verkligen i Lina's sällskap, så jag är glad över att vi träffas såpass ofta.


Vid ett tillfälle under dagen så uppstod en konflikt mellan Java & en av de andra hundarna, jag säger inte vem, för egentligen var det mitt fel. Men iaf, den andra hunden flög på Java & bet henne i nosen & jag hann se framför mig hur det skulle bli värsta slagsmålet, men Java backade direkt!  Jag har ju fortfarande mycket av "Speed-tänket" kvar, så gissa om jag blev skitglad när jag fick bevisat att Java gör vad hon kan för att undvika bråk?!  Det är såklart synd att det blev som det, men som sagt, det var ju mitt fel.


Imorrn kommer Bira för sista dagen den här veckan, sen tar vi helg.  Idag har hon varit lugnare inomhus jämfört med igår, men nja, hon har fortfarande en bit kvar att sänka sin stressnivå inomhus, ute funkar hon jättebra, men det är värre inne. Det är nu 3:e veckan jag har henne, så jag tycker att hon BORDE anpassa sig snart, men det kanske tar längre tid? För att hjälpa henne lugna ner sig så har jag tagit bort ALLA ben & ALLA leksaker inomhus, båda brudarna tycker ju om att leka med leksakerna & tugga på benen, men jag testar som sagt att göra såhär för att sänka Bira's stress. Har ni andra fler tips så tar jag tacksamt emot dem!


Förutom passningen av Bira så ska jag iväg på supportermatchen på kvällen, & sen avsluta kvällen med att äta på restaurangen där. Jag hoppas bara att jag ska orka med det, jag har ju inte sovit så bra senaste tiden (endast 2 timmar inatt), så nån dag kommer ju tröttheten att slå till ordentligt & då blir jag nog liggandes...Men, men, det är bara att hoppas på att den dagen inte kommer imorrn, även om jag verkligen inte skulle bli förvånad eftersom jag ska iväg.


På fredag väntar promenad med bästa tjejerna Lina & Natalina, tillsammans med hela hundgänget såklart!  Annars har jag inte så mycket planer för resten av veckan, men det kanske är lika bra eftersom jag i stort sett bara går & väntar på att den dagen ska komma då jag inte kommer att orka göra nånting alls.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards