Super Magic

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Malin Sjöström - 29 februari 2012 20:45

 

För en liten stund sen kom jag hem från bion där jag & morsan var & såg War Horse. Filmen var bra, den innehöll både skratt & tårar, hopp & förtvivlan, ja, den hade nog allt. Men det var lite väl mycket "krigs-scener" för min smak, så nu behöver jag aldrig mer se en krigsfilm (gillar verkligen inte såna!), vilket är rätt så skönt. Men som sagt, bortsett från alla krigs-scener så var det en väldigt bra film.


När Java var ensam så lyckades hon hitta en påse med hundmat i, jag hade ju självklart glömt bort att jag hade såna på buren, klantigt gjort av matte - smart drag av Java. Som tur var så fanns det bara 2 stycken kvar, fast hon hade bara kommit åt den ena & det var en portion & hon hade ju inte fått kvällsmat än, så det är absolut ingen fara. Men jag tänkte det när jag såg det som var kvar av påsen = hon är sin mamma upp i dagen!!!! För Trolla gjorde nämligen samma sak när jag var nere hos uppfödaren nu senast.


Bortsett från att hon har snott mat så har hon skött sig fint idag. Vi gick en lite längre promenad i skritt, med benviktsmanschetterna på, först på frambenen & sen på bakbenen, hon ser värsta sportig ut när hon har dem på sig! Måste skaffa 2 stycken till så att jag kan köra alla benen samtidigt, men det får bli när min ekonomi är lite stadigare, för just nu är det inte mycket att hänga i granen.


Imorrn har jag inga som helst planer utan kommer att ta dagen som den kommer, känns konstigt, det känns som om det är nånting jag har glömt, men jag kan inte alls komma på vad det kan vara. På fredag är det stallet vet jag, men imorrn, nej jag kan inte komma på nåt.


Som alltid när man har sett en hästfilm så vill man inget hellre än att åka till stallet, för man saknar genast hästarna som finns närmast hjärtat! Så nu känns det jättekonstigt att jag ska sluta helt med hästarna, men jag vet att filmer inte avspeglar verkligheten, tyvärr. Så nej, jag ändrar mig inte, mitt beslut står fast, jag har 3 lektioner kvar att rida & 1 hopptävling på bäste Herr Svamp, sen är det slut. Eller ja, nu på lördag ska jag rida ut i skogen med honom tänkte jag, måste ju ut på en sista tur med han & Java, så oavsett väder så ger vi oss ut iväg helt själv, vi tre, det återstår att se om alla kommer levande tillbaka... 

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards