Super Magic

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Malin Sjöström - 3 februari 2012 22:15

 

Idag har Java varit helt gratis. Hon har verkligen gjort mig vansinnig & ett tag klarade jag inte av att ha henne i samma rum som mig & då gott folk har det gått långt!!!


Jag tänkte vara snäll mot henne & trotsade kylan för att åka & valla med henne, men tror ni att hon ens ville valla?! Nej, hon var bara helt knäpp & flamsade runt & gjorde mig bara förbannad. Såhär har hon varit några gånger & jag TROR faktiskt att det beror på MIG & INTE HENNE. Hon vet inte riktigt vad hon ska göra & så känner hon att jag blir irriterad & då ballar hon ur, vilket medför att jag blir vansinnig & då blir Java ännu knäppare. Hon vill egentligen valla, för hon älskar det, men hon är så rädd att göra fel att det till slut blir det enda hon gör...Vi har verkligen hamnat i en ond cirkel & därför har jag beslutat att inte valla nåt mer förens vallningshelgen hos uppfödaren, där kommer jag att få RÄTT HJÄLP & förhoppningsvis får Java fram sin vallningssida igen. Jag vill inte riskera att förstöra nånting, även om jag gärna skulle valla nästan varje dag, men som sagt, nu får det bli såhär.


Efter den korta vallningen så åkte vi hem & så gick vi en kort promenad där Java fick dra en kätting som väger 4 kg. Jag tänkte först att det kanske var en för tung startvikt, men det visade sig att Java knappt brydde sig om den!   Hon gick helt obehindrat & försökte t.o.m leka med Sirpa flera gånger, fast det fick hon inte för mig. Så nu måste jag försöka hitta en tyngre kätting, för tanken är ju att det ska vara lite jobbigt för fröken, inte att det ska gå sådär lätt.  


Trots att jag gjorde dessa saker tidigt med Java idag så valde jag att inte uppdatera bloggen tidigare eftersom jag har varit så rasande på henne, & man ska inte skriva när man är arg, för det brukar aldrig bli bra då. Nu när jag har lugnat mig & har kunnat tänka igenom allt lite mer så känns det bättre, för jag vet att det inte bara är Java's fel, utan till stor del även MITT fel, & på så vis försvinner ilskan mot henne (även om jag då istället blir galen på mig själv, men det är en annan sak).


Vid halv 5-tiden så lämnade jag henne ensam hemma & åkte till stallet där jag har ridit & sådär, & jag kom inte hem förens för en liten stund sen, alltså var hon ensam ungefär 5,5 timmar & det verkar ha gått bra!   Hon trodde nog att jag hade övergivit henne för gott, för hon stod på fönsterbrädan & tittade ut när jag kom, haha, så jävla söt! Mitt hjärta smälte där kan jag säga, min brud är bäst!   Trots alla fel hon gör...


Imorrn vet jag inte vad som händer, mer än att jag ska på hockey på eftermiddagen, men när det gäller Java's del så har jag som sagt inte den blekaste aning om vad jag ska hitta på.   Hade tankar på att åka & valla, men det blir det ju inget med, så nu är jag helt nollställd. Det enda jag vet är att det blir en skön sovmorgon & jag hoppas att Java tänker detsamma!   Haha.     

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards