Super Magic

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Malin Sjöström - 1 februari 2012 13:30

 

Idag har vi varit & vallat igen, ett pass jag inte alls är nöjd med då Java var helt fläng & knäpp. När vi kom dit så hade fåren rymt så fick vi valla tillbaka dem till hagen, något hon gjorde riktigt bra! När alla fåren var inne så var det dags att få in dem i den lilla hagen, & här fick vi problem då Java inte lyssna på mina kommandon utan gick mer efter "kan bäst själv". Till slut satte jag på henne linan & då gick det mycket bättre.

När fåren var på plats så fick morsan prova att valla för första gången & hon tyckte att det var roligt - men samtidigt läskigt då hon hade så stor respekt för fåren, haha. Det gick ändå ganska bra till slut & Java fick träna i både höger- & vänstervarv.


Efter en stund var det dags för mig att ta över & fåren släpptes ut i den stora hagen. Java var ganska trött vid det här laget & riktigt fläng! Hon gjorde några bra saker, men som sagt, jag är inte nöjd med henne då jag vet att hon kan så mycket bättre. Men man kan inte vara duktig jämt, alla har vi bra & dåliga dagar.

Bjuder ändå på en liten film från vallningen.



Senare idag blir det en promenad med benvikts-manschetterna som kom igår! Undra vad hon kommer att tycka om dem? Hon brukar reagera på saker de första minutrarna, sen går hon på som vanligt. Ska försöka få ihop ett träningsschema till henne idag, & sen gäller det bara att följa det!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards