Super Magic

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Malin Sjöström - 18 februari 2012 19:15

 

Häst eller hund? Vad ska man välja? Kan man välja båda?

Mitt svar på det hela är hund. Visst har hästarna funnits i mitt liv sen jag var 7 år, men de senaste 11 åren är det Champis som alltid fått mig att stanna kvar i stallet, trots att jag många gånger velat sluta helt med hästar. Och nu när han försvinner så tar han med sig mitt häst-intresse. På nåt sätt så känns det ändå inte så hemskt, utan snarare skönt, inte att han ska försvinna, men att jag ska sluta med hästarna, för som det är nu så går det åt så mycket energi i stallet & med tanke på mina sjukdomar så är min energi väldigt begränsad & det medför i sin tur att Java inte får allt hon behöver - för jag orkar helt enkelt inte. Så genom att lägga ner hästarna så kommer Java att få ett bättre liv, det liv hon förtjänar. Och skulle jag nån gång ändra mig så finns ju stallet kvar, men det är såhär jag känner nu.

Jag ska dock försöka få tag i hans nya ägare (vilka det nu blir) så att jag kan få komma & hälsa på honom ibland, för även om han försvinner & jag slutar med hästar så kommer han alltid att finnas i mitt hjärta. Honom kan jag inte bara släppa, det är omöjligt, han betyder för mycket för mig!


Under gårdagens ridpass hoppade jag Stjärnan & även om det gick bra (han stannade bara en gång & då stukade jag ena tummen) så kunde jag inte känna den där glädjen som annars brukar komma. Antagligen beror det på att jag vet att det snart är slut, men jag skulle vilja avsluta vår tid tillsammans med glädje & lycka, sånt som vi var upplevt tillsammans i så många år. Jag ska rida han varje fredag fram tills dess att han blir såld, så jag har fler chanser på mig att få uppleva känslan av att vi är ett tillsammans!


Idag har det varit agility- & lydnadsträning ute i slasket & nog fan snöade/regnade/haglade nästan hela tiden, så det var inte så mysigt, men man måste lära sig att träna i alla väder, för när tävlingarna drar igång på allvar gäller det att ha en hund som struntar i vädret, så att man inte har det problemet (som jag hade med Herr Magic). Jag kan lugnt säga att JAG är betydligt mer påverkad av vädret än vad Java är, hon brydde sig inte alls utan körde på som vanligt.   Hon tog 12-pinnars slalom flera gånger utan problem, sen blev det såklart fel några gånger också, men det har verkligen blivit en förbättring & det är skönt när man får lite bevis på att det går åt rätt håll. Vi tränade gungan en hel del & hon är inte det minsta rädd för den, nästan för orädd fakiskt, det skulle inte skada om hon tog det liiite lugnare.   Min lilla plutt.

När det var dags för lydnaden så gick hon hyfsat bra fot, läggandet däremot hade varit minst en 10:a på tävling!!!   Hon bara kastade sig ner så det sprutade snö runt henne, så jävla snabbt! Hoppas att hon gör likadant på tävlingarna framöver! Ställandet gick sådär, inte riktigt nöjd då jag vet att hon kan bättre. Apporten gick strålande! Trots att vi var ute & tränade med nån annans apport så höll hon den så fint så länge som jag ville!   Så här finns det hopp gott folk!  


Imorrn har jag inget alls planerat, snön verkar ju utebli för gott så det blir nog ingen skidtur denna "vinter", tyvärr.   Jag som har längtat så mycket efter det! Fast helt kört är det ju inte än, så man får hoppas på det bästa, antingen snö & kallt eller så kan snön försvinna helt & så kan vi få vår, detta mellanting är det värsta.     

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards