Super Magic

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Malin Sjöström - 25 februari 2012 16:30

 

Idag har jag jobbat min SISTA dag i stallet, vilket känns jättebra! Jag har åter igen tagit ett beslut som känns rätt, nämligen att sluta med hästarna redan i mitten av Mars. Först hade jag ju tänkt att sluta i sommar, men som sagt så har jag nu ändrat mig. Jag tycker inte längre att det är roligt att varken jobba eller rida, så varför fortsätta? När jag fick veta att min älskade Svamp ska säljas & min älskade hopphäst Falken aldrig mer kommer att få hoppa så har all min motivation till hästar & stallet försvunnit. För Champis är min dressyrhäst & Falken min hopphäst, så nu när förutsättningarna ändras så har jag ingen kvar & det är det som fått mig att ta detta beslut.

Nån gång under nästa vecka har jag tänkt att åka till stallet & prata med ridskolechefen om detta, så att hon kan börja leta efter någon ersättare. Plus att jag har lite andra saker att "göra upp" om med henne.


Jag har även bestämt mig för att INTE tävla Falken i dressyr imorrn, utan jag ska fokusera på lydnaden med Java istället. Fast grejen är den att hade jag haft motivation till att tävla Falken så hade jag gjort det, men nu är som sagt all motivation som har med hästar att göra helt borta. Jag vet att jag har sagt att jag måste få en rosett med honom & så känner jag fortfarande, men nej, det blir ingen tävling imorrn ändå!


Java har såklart fått vara med i stallet idag & "hjälpt" till, så nu ligger hon här bredvid mig & sover för fullt, hon är helt slut, min lilla tös. Lite senare har jag tänkt att träna lite lydnad, men bara korta, korta grejer med tanken att det ska vara DET BÄSTA SOM FINNS!!! Så inga egentliga krav, utan det ska bara vara roligt! Jag gör detta i förhoppning om att hon kommer att vara taggad till tusen imorrn & göra allt med glädje & fart (något som saknades förra tävlingen).


Resten av dagen blir lugn, ska försöka ladda upp lite krafter så att jag orkar med tävlingen imorrn, för det räcker ju inte om hunden är taggad om inte föraren hänger med!   Så jag hoppas att vi båda två ska vakna på rätt sida imorrn & därmed göra vårt bästa & sluta som segrare med ännu ett 1:a pris!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards