Super Magic

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Vallning + film

Av Malin Sjöström - 26 januari 2012 19:30

 

Blev inget inlägg här igår & det berodde delvis på att jag var så jävla missnöjd med Java efter vallningen! Jag kan säga att jag allvarligt funderade på att lämna henne bland fåren & istället ta med mig en tacka hem.   Jag blev minst sagt vansinnig på henne, jag borde ha haft mer tålamod för dels så är hon ung & dels så var det ett tag sen vi vallade sist, men nej, tålamodet måste jag ha lämnat hemma...


Efter en väldigt trög & ovanlig start på den här dagen så åkte vi ut till fåren idag också, den här gången hade jag en betydligt bättre plan än igår. Nu skulle hon gå med spårlina i de stora hagarna & så skulle vi få in damerna i den lilla hagen, men frågar ni damerna så hade de inga såna tankar, de skulle INTE in där! Till slut fick vi dock in dem & kunde börja träna på det jag hade tänkt, nämligen att få fåren att nästan stå stilla & Java cirkulerande runt - i bägge varv, något hon har JÄTTESVÅRT för! För heter man Java så vill man för det första bara gå i höger varv, & för det andra så vill man inte jobba nära fåren, utan vill ha MASSOR AV UTRYMME mellan sig själv & fåren. Så dagens övning var verkligen en utmaning för henne, men jag tycker att hon gjorde det otroligt bra, jag är stolt över min prinsessa!!!   Som ni kommer att se på filmen här nedanför så har hon allt sina egna idéer om hur man kan få mer utrymme...

Kan även tillägga att det inte var det lättaste att hålla koll på Java, fåren, sig själv & samtidigt filma, men det gick!   Tur att baggen är borta nu, för han var riktigt jobbig! Nu är även damerna mycket snällare, men ibland blir de lite väl kaxiga & då måste jag gå in & "hjälpa" Java, därför måste jag även hålla koll på dem.  



Imorrn är det fullt schema, Sirpa kommer som vanligt på morgonen & nån gång under förmiddagen så åker vi till fåren igen & kör ännu ett pass. Jag har lovat att försöka klippa en av tackorna i rumpan för att hon är så smutsig & han som äger dem har svårt att fånga henne, men med Java's hjälp ska det nog gå bra tror jag.   Förhoppningsvis får jag även med mig min lillebrorsa eller morsa & då bara MÅSTE det ju gå.

Efter vallningen drar vi hem & vilar lite innan det är dags för lydnad/agility/freestyle på Karlstad BK tillsammans med Nathalie (& säkert nån mer). Min plan är att Java ska vara helt slutkörd på kvällen då jag ska iväg på hockey & hon får vara ensam hemma.


På lördag är det jobb i stallet igen, tycker inte att jag gör nåt annat än att jobba där, men, men, så är det just nu. Efter denna gången är det typ en månad kvar till nästa gång så det ska bli skönt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards