Super Magic

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Malin Sjöström - 8 januari 2012 17:38

 

Bild från April.


Dagens lydnadsträning gick helt okej, i början orkade hon fokusera trots att det gick hundar & människor överallt i ridhuset, men i slutet (då jag såklart körde igenom hela lk1 så var hon trött & orkade helt enkelt inte koncentrera sig mera. Hon gjorde ändå sakerna jag bad henne om, men hon gjorde dem inte så bra som hon kan. Jo, just det ja, vi körde en platsliggning där hon låg mellan 2 stycken andra border collies & detta klarade hon galant!   Hon nosade ett par gånger i sanden, men annars låg hon tyst (!) & stilla. Hon kan ju ha lite svårt för andra bc's eftersom hon tycker att man kan leka med alla såna.   Men som sagt, idag klarade hon att avstå utan problem.

Jag fick mycket hjälp från några andra där som hälsade & kollade tänderna på henne, de 2 första vågade hon först inte gå fram till, men när de lockade med köttbullar så kunde hon inte motstå så tillslut fick de klappa henne lite. Efter att hon insett att de inte skulle döda henne så ville hon fram till ALLA!!!   Direkt nån kom för att titta tänderna så hoppade hon upp på dem & tiggde allt vad hon orkade. Det var ju himla bra att hon övervann sig rädsla denna gång, men att istället bli "besatt" av andra människor trodde jag aldrig skulle hända...

Det blir tyvärr ingen film idag, inte ens för mig.   Trots att kameran var nyladdad så tog batteriet slut direkt, typiskt att det ska vara så bara för att det är lite kallt...!


Just nu dödar Java draken, hon morrar allt vad hon kan & gör dödsskakningar!   En typisk urladdning från henne sida, ju tröttare hon blir av det vi gör ute, desto vildare blir hon när vi kommer in. Men efter en stund brukar hon ligga utslagen, även om det är oerhört svårt att tänka sig just nu.


Om drygt en timme är det dags att åka till stallet där vi ska löshoppa några hästar, vilket ska bli roligt! Men fram tills dess är det vila för min del som gäller, det tar på krafterna även för mig att vara iväg på saker & ting. 

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards