Super Magic

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Malin Sjöström - 18 januari 2012 11:38

 

Här ser ni smycket som jag fick av Em i födelsedagspresent, jag älskar det & kommer nog aldrig att ta av mig det! När jag kommit hem igen så ska ni få en bättre bild på det, för som det är nu så har jag inte de programmen jag behöver för att kunna redigera bilderna, så denna får duga så länge.


Igår gick vi några stadspromenader, dels mitt på dagen, men också ganska sent på kvällen. Java är inte det minsta osäker utan tar sig fram på gatorna som om hon äger dem!   Vi har mött några hundar som har gjort utfall mot oss, men Java bara seglar förbi dem & har inte en tanke på att "svara" dem, vilket är så otroligt skönt. Min brud kan verkligen sköta sig, när hon väl känner för det, haha.


När hon var ensam hemma igår en kortis medan jag & Em gick till pizzerian & köpte pizza så hittade Java på lite saker, vi såg att hon hade varit uppe på köksbordet då det fanns massa nosavtryck på fönstret! Vi funderade på hur fan hon hade kommit upp dit, men idag fick vi svaret. För när jag pratade i telefonen så bara studsade hon upp på köksbordet, från golvet, helt stillstående!   Bordet är ju drygt 1 meter högt, men det var absolut inga problem för min gasell! Så nu behöver vi inte fundera något mer på det.


Imorrn kväll är det dags att åka hem igen, men jag kan inte påstå att jag ser fram emot det, visst ska det blir skönt på ett sätt, men jag kommer att sakna Em så sjukt mycket! Vi har så många likheter & trivs så bra i varandras sällskap, så det kommer att bli tufft att sätta sig på tåget.


När det gäller Java's träning så har den legat på is sen jag kom hit, eller ja, vi har tränat LITE på vissa saker, men inte avancerad träning. Så på fredag blir det MINST 2 träningspass, måste ju se till att köra igenom henne ordentligt, så att jag vet vart jag har henne. På lördag har jag tänkt att träna lite också & på söndag är ju tävlingen. Jag börjar bli nervös för den nu när den närmar sig, det är inte många dagar kvar! Jag vill ju så gärna att den ska gå bra, att vi ska få ett 1:a pris så att jag kan känna mig duktig & stolt över min prinsessa, det skulle betyda så mycket. 

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards