Super Magic

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Malin Sjöström - 22 januari 2012 19:00

 

Här ser ni den söta lilla paketet jag fick av Em, & en bättre bild på hur smycket ser ut. Tack så mycket snälla underbara Em!   Du är bäst!!!


Den här veckan har jag varit väldigt dålig på att uppdatera bloggen, fy skäms på mig! Men, men, bara att ta nya tag nu.


Idag var det ju dags för min & Java's lydnadsdebut & även om vi fick det efterlängtade 1:a priset så kände det inte alls bra. Jag tar momenten i tur & ordning.

- Platsen: SUPERNÖJD!!! Trots att en annan hund reste sig & toksprang till sin matte så låg min prinsessa kvar! Hon nosade inte ens i backen nån gång, så gårdagens platsträning var verkligen effektiv.

- Tandvisning: Hon tittade skumt på domaren, men lät henne kolla tänderna utan problem - hon t.o.m satt kvar i fotposition!   Vad hände där liksom?!

- Linförighet: Skräp, skräp, skräp. Fy fan vad dåligt hon gick, helt ofokuserad & inte alls som hon brukar vara, så jag är jättemissnöjd med henne här!

- Läggande: Helt okej.

- Inkallning: Som jag trodde, dåligt tempo & snett sitt, men hon skötte sig!

- Ställande: Vad gjorde hon här?! Helt plötsligt vägrade hon att stanna så jag var tvungen att säga "stå" en andra gång innan hon stannade! Så har hon ju aldrig gjort förut.

- Apportering: Jag visste ju redan hur detta moment skulle sluta, hon tar apporten & släpper den ganska fort. Tyvärr gav inte denna domaren en 5:a, utan alla som släppte apporten fick en 0:a.

- Hopp: Nöjd.


Här kommer filmen från tävlingen:



Domarens poäng & kommentarer kommer här:


- Platsen: 10

- Tandvisning: 10

- Linförighet: 7 (Krockar vänster, snett sitt, plogar, luftar)

- Läggande: 9 (Något sent ner med bakdelen)

- Inkallning: 8,5 (Snett avslut, tempo)

- Ställande: 7 (Transport, steg, dk)

- Apport: 0 (Håller ej kvar)

- Hopp: 9 (Avslut)

- Helhet: 8 (Trevligt ekipage, brister något i koncentrationen ibland)


Nu när det har gått några timmar så kan jag ändå känner mig hyfsat nöjd, men det är ändå irriterande eftersom jag VET att hon kan bättre - MYCKET BÄTTRE!!!

Så nu laddar vi om inför Torsby 26 Februari, då jäklar ska hon visa sig från sin bästa sida!  


En annan otrolig sak som har hänt idag är att jag & min lillebrorsa har fått en bil!!!   Morsan, hennes sambo & farsan har tillsammans köpt en bil till oss, så nu kan jag åka på precis vilka tävlingar jag vill utan att behöva oroa mig för att jag inte kan låna någon bil!   Så den lilla röda faran kommer att åka Sverige runt, haha. Det är en Nissan Almera från -96, det enda som saknas är galler till bagaget, så Java's tid i baksätet är över nu.   Det kommer hon att uppskatta, hon trivs bättre i bagaget.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards