Super Magic

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Malin Sjöström - 2 januari 2012 18:15

 

Igår var det MASSOR med snö, men under natten & dagen idag har så gott som allt regnat bort...Jag vet inte om jag vill ha snö eller inte, allra mest längtar jag till våren, men visst vore det skoj att få testa åka skidor med Java. I vilket fall som helst så kan jag inte påverka vädret särskilt mycket, så det är bara att vänta & se vad som händer.


Idag har vi gått en promenad till stan där jag fixade nytt busskort, sen tog vi bussen hem & direkt vi kom hem så tränade vi 12-pinnars slalom ute i trädgården. Hon gick väldigt mycket bättre idag än hon gjorde sist, inte alls lika flamsig & ofokuserad, utan hon tog det lugnt & koncentrerade sig på att klara uppgiften RÄTT, så många plus till min prinsessa idag!


För en stund sen så tränade vi vidare med röstkommandon här inne & jag passade även på att filma. Ibland gör hon fel, hon chansar utan att lyssna, men visst börjar det gå framåt. Denna träning kommer jag att ha grym nytta av i framför allt freestylen då jag behöver kunna röra mig hur som helst utan att hon går efter kroppspråket. Vårt senaste trick "Eller hur?" finns också med i filmen & eftersom det börjar sitta såpass bra så är det dags att klura ut nästa trick.

Här kommer filmen:



Imorrn har jag tänkt att försöka träna lydnad, vi måste ju vara i toppform om några veckor då vi ska debutera i just lydnad & som alltid satsar jag på 1:a pris & gärna en topplacering! Jag kan inte gå in med tanken att det bara ska vara roligt, utan jag går alltid in med målet att vara bäst, är man tävlingsmänniska så är man.   De som inte själva är det kan inte förstå hur man kan tänka & resonera så, men det är sånt man får leva med.


Jag känner för att göra nån roadtrip snart, är trött på att bara vara hemma hela tiden. I Mars skulle det sitta fint med just en sån & jag har mina önskemål om VART jag skulle åka, men det återstår att se om det blir så eller inte, det är ju ett tag kvar tills det är Mars & det beror även på hur mycket snö det är då. Men att få drömma sig bort emellanåt är nyttigt!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards