Super Magic

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Saknad & tävlingsplaner

Av Malin Sjöström - 11 januari 2012 16:00

 

Oavsett vad som har hänt & som kommer att hända så kommer dessa grabbar alltid att stanna i mitt hjärta & jag kommer alltid att sakna dem, även om det gör fruktansvärt ont många gånger. Vår tid tillsammans var allt annat än lätt, men vi kämpade & gjorde vårt bästa för att få det att funka, vi 3 hörde ihop, men tyvärr fick vi alldeles för lite tid tillsammans.

Jag har inte lyckats släppa dem helt, på mitt konto på hundaktiv.se finns de fortfarande på min sida, så att jag kan anmäla dem till tävlingar, & även om jag aldrig mer kan tävla med nån av dem så kan jag inte radera dem, det går bara inte. Samma sak med mitt konto på sbktavling.se, Magic finns med där & kommer nog att stanna på min sida länge till...! Är det normalt att inte kunna släppa dem & gå vidare? Jag menar, jag vet ju att våra vägar aldrig kommer att korsas igen, så varför kan jag inte bara ta bort dem?


Som tur är så hjälper Java mig att fylla tomrummen efter min härliga grabbar, utan henne vid min sida skulle nog mitt hjärta brista för gott & jag är så himla tacksam för att jag får ha henne här, hon betyder så otroligt mycket för mig & jag hoppas att vi ska få MÅNGA ÅR TILLSAMMANS!!! Jag har ju haft väldigt otur med mina hundar, Speed fick jag bara ha hos mig lite mer än 1 år & Magic 4,5 år, det är alldeles för kort tid! Så jag håller verkligen tummarna för att Java ska få stanna hos mig länge.


Idag har jag & brudarna (plus morsan & lillebrorsan) gått en långpromenad på drygt 2 timmar, var riktigt skönt & jag tror att brudarna har saknat varandra för jäklar vad de sprang & lekte med varandra! De ser så lyckliga ut när de drar gärnet & deras lycka liksom smittar av sig, så även jag blir lycklig, bara genom att titta på dem. Sånt gillas! Ända sedan vi kom hem så har de bara legat & sovit, haha, de små brudarna är trötta, de tog nog ut sig en del kan jag tänka mig.


Ikväll blir det freestyleträning till musik i ett ridhus tillsammans med några kompisar!   Eftersom det har dykt upp 1 freestyletävling i slutet av Mars & 2 i början av April så måste det hårdtränas så att vi lyckas plocka uppflyttningspoäng & titeln FD1. Vi ska därför börja köra båda programmen så att jag på tävlingsdagen kan välja det jag känner för att köra & när det är 2-dagars så kan jag köra ett av varje. Jag gillar att variera mig, blir lätt trött på programmen om jag har dem för länge, därför försöker jag att ha minst 2 program tillgängliga jämt.


Igår pratade jag med underbara Em på MSN & vi bestämde oss för att träffas nästa vecka, så på måndag sätter jag & Java oss på tåget till Eskilstuna & vi kommer hem på torsdag kväll nästa vecka. Em har ju dator så jag ska försöka att uppdatera bloggen varje dag trots att jag inte är hemma.   Hur som helst så ska det bli jäkligt spännande att åka dit & för Java blir det ju tåg-premiär.


Så visst har jag mycket saker att se fram emot & tur är väl det eftersom livet inte är helt lätt alla gånger, jag har haft så sjukt mycket motgångar genom åren som gått, inte allra minst förra året, så det måste väl vara min tur att må bra nu?!

 
 
evelina

evelina

11 januari 2012 16:09

Klart att det inte är normalt att kunna släppa dem, det ska du inte behöva göra heller. Nelly gick bort för 2,5 år sedan och hennes koppel hänger fortfarande på samma plats i hallen som det alltid har gjort. Det tog lång tid innan jag kunde säga att jag bara hade två hundar, för när någon frågade sa jag fortfarande att jag hade tre, nästan så att man hoppades att allting bara var en dröm. Det kändes som om hon närvarade på något sätt hemma hos oss ändå, och att det inte var meningen att allt som hade med henne att göra helt plötsligt skulle försvinna. Jag tänker på henne otroligt ofta och jag vill inte släppa henne, för jag skulle inte må bra om jag var tvungen att ta bort henne helt ur mitt liv även om hon på ett sätt redan är borta. Släpp dem när du känner dig redo, om du någonsin blir redo, för jag anser att man aldrig ska behöva släppa dem, bara infinna sig i att det är på ett helt annat sätt när de är borta. Förstår du hur jag menar?

http://www.nellan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards