Super Magic

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Okej, jag erkänner, jag har blivit sjuk!

Av Malin Sjöström - 5 december 2013 18:01

Jaha, jag antar att jag efter några dagars dåliga mående får erkänna att jag har blivit sjuk.  Jag sover nästan ingenting, svettas & fryser konstant, mår illa, ser suddigt stundtals, orkeslös & har ont i hela kroppen. Fan, jag skulle ju inte bli sjuk, inte nu!

Under helgen kommer Java att vara hos familjen Karlstam & då tänkte jag passa på att göra nåt bra av egen-tiden med Rally, men ja, nu blev det såhär. Jag får kämpa för att orka stå några längre stunder, så aktiviteter under helgen blir det nog dåligt med.  Idag har dem inte fått gjort nånting alls, jag har begränsade krafter så jag valde att prioritera terapin, något jag ångrar nu i efterhand. Den gick inte så bra, jag är ÖVERKÄNSLIG så jag grät som satan, pinsamt värre, men jag kunde verkligen inte hjälpa det.

När jag kom hem därifrån så dammsugade & skurade jag hela lägenheten (med lite hjälp av min bror), så nu kan man röra sig utan att det flyger stora hårtussar! Mycket klarar jag av här i livet, men hårtussar, nope, det går inte. Så ja, jag valde att även prioritera städningen.

Får dåligt samvete när jag tittar på akvariet, jag hade ju planerat att göra rent det idag, men dit räcker inte krafterna. Så jag får helt enkelt "bara" skjuta fram det tills imorrn, fiskarna överlever nog. Dem får ju mat.  

Nej, nu ska jag bädda ner mig i soffan & sätta på en film, det är ungefär vad jag räknar med att orka med idag. Så jävla surt att jag har blivit dålig, jag har liksom andra, mycket roligare, saker inplanerade. Men vad händer med dem nu?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards