Super Magic

Alla inlägg den 7 december 2013

Av Malin Sjöström - 7 december 2013 17:00

Dags att utvärdera målen jag hade för detta år, samt presentera nästa års mål. Men, men, vi börjar med årets.


Det här var årets mål med Java:

Agility:
Pinne agility 1
Pinne hopp 2
Pinne agility 1
Pinne hopp 2
Uppflytt. agility 2
Uppflytt. hopp 3

Lydnad:
1:a pris klass 2
LP2
1:a pris klass 3
1:a pris klass 3
LP3

Freestyle:
Uppflytt. p. klass 2
FD2
Uppflytt. p. klass 3
Uppflytt. p. klass 3
SE FreeCH
Kvala Agria Freestyle Elite Challenge

Vallning:
Ta upp träningen!
Hålla igång träningen

Övrigt:
Ögonlysning
Kennelträff Trollyckes

Det var verkligen tänkt att detta året skulle bli vårt härliga tävlingsår med hur mycket tävlingar som helst! Tyvärr blev det inte alls så, utan Java blev återigen sjuk & vi var borta från tävlingsbanorna många månader. Hon blev sjuk, blev frisk, vi hann tävla nån enstaka tävling, & så blev hon sjuk igen osv. Så har det hållit på hela året, gissa om jag har tänkt tanken att lägga ner tävlingarna?

Men ska man se på dem tävlingarna vi har kunnat genomföra, så är det som följande:

I agilityn hade jag som mål att bli uppflyttad i agilityklass 2, & vi startade året utan någon pinne där. Vi har enbart hunnit med 4 tävlingar under året & på dem 4 starterna så har vi plockat 3 pinnar!!  Helt sjukt, 3 av 4 möjliga liksom, gissa om jag är stolt över min prinsessa?!  Att vi sen inte fick nån pinne alls i hoppklass 2, det gör inget, för vi behöver tävla mycket & få mer rutin för att kunna plocka pinnar där.

Lydnadsmässigt så hann vi få LP2 innan hon blev sjuk den omgången. Vi hann faktiskt starta 3:an 3 gånger, men hon var inte sig själv under dem tävlingarna. Hon var sjuk redan då, men det kom jag fram till först efteråt, såklart.

Freestylen hann vi inte alls med lika mycket som önskat. Året började bra, men sen kom sjukdomarna in & förstörde allting. Så jag är ändå nöjd med resultaten vi har åstadkommit.

När det gäller vallningen så har vi bara vallat en enda gång iår, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Anledningen till det vill jag inte gå in på här just nu, mer än att "vår" fårflock inte finns kvar.



Och nästa år satsar vi på detta:

Agility:
Pinne agility 2
Pinne hopp 2
Pinne agility 2
Pinne hopp 2
Uppflytt. agility 3
Uppflytt. hopp 3

Lydnad:
1:a pris klass 3
1:a pris klass 3
LP3

Freestyle:
FD2
Cert klass 3
Cert klass 3
SE FreeCH

Vallning:
?

Övrigt:
Kennelträff Trollyckes

Om nu Java kan få hålla sig frisk! Vi hoppas på det, men med tanke på vilken jävla otur vi har så är det tyvärr inget jag räknar med.  Men OM vi nu får ett tävlingsår så kommer vi, som ni ser, satsa ordentligt!


Den lilla räven då? Jo, hennes mål var mest att växa upp & börja träna, vilket vi har gjort.  Så här kommer hennes mål för nästa år:

Agility:
Debutera i agility
Deutera i hopp

Lydnad:
Träna in klass 1-momenten

Freestyle:
Debutera
Uppflytt. p. klass 1
Uppflytt. p. klass 1
FD1

Utställning:
Ställa 3 officiella

Viltspår:
Godkänd anlagsklass

Övrigt:
HD- ED- & rygg-röntgen samt patella

Det ska bli oerhört spännande att se hur Rally kommer att funka tävlingsmässigt. Det kanske visar sig att hon behöver mer tid & isf så ska hon få det. Vi gör några tävlingar i taget & utvärderar, för på så sätt ser jag ju hur det går. Utom agilityn, för där är jag övertygad om att hon kommer att satsa! Sen om det blir rätt eller fel, ja, det vet man aldrig.  


Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards