Super Magic

Alla inlägg den 30 december 2013

Av Malin Sjöström - 30 december 2013 18:45

Dagarna går & vi försöker att hitta på nånting varje dag. I lördags "bodde" vi i en bil då vi körde en shettis till Stockholm & hämtade en storhäst där. Jag & Malin hade riktigt roligt, som alltid, & vi klarade oss utan problem, det är inte helt vanligt!!  Haha.

Igår var vi ut på en halvlångis i skogen & på ängar i Vålberg tillsammans med några kompisar. Java gjorde en mycket fin kullerbytta i leran, så ja, det blev helbad när vi kom hem! Vid det laget så var hon nog beredd att kontakta djurskyddet & lämna mig, haha. Hon avskyr verkligen när man duschar henne, men ändå är hon jättesnäll att göra det på.

Idag har vi gått en långis med Carina & Clara. Större delen av tiden gick det bra, men i slutet började dem skjuta lite så då blev ju inte Java alls glad.  Hon tänkte bara hem, hem, hem hela tiden (tur att hon var kopplad!) & när vi kom innanför dörren hemma så sprang hon direkt & gömde sig. Jag tycker så grymt synd om henne, men det visar jag inte med rädsla för att göra det ännu värre.

Så imorrn blir det nog ingen långis, det beror på när dem börjar skjuta. Tyvärr så brukar det ju smälla hela dagen, så det är vad jag räknar med.  Har dock förberett Nikke's rum, rullgardinerna nere & imorrn kommer det att vara musik där inne hela dagen, plus tänd lampa. Hon känner sig tryggast där inne under bordet, så därför får hon "gärna" ligga där om hon vill.

På väg hem från promenaden så gick vi förbi Konsum där jag hämtade ut 2 paket, så med start nu ikväll så började Java med fiskolja!  Både hon & Kissen tyckte att det var jättegott, så vem vet, Kissen kanske får fortsätta smaka nån gång. Vi får se om det blir någon skillnad på Java's päls efter detta. Är det nån som vet om det även kan ha effekt på trampdynorna? Java's skulle ju helt klart behöva stärkas lite eftersom hon bränner upp dem så lätt. Har dock fått hem en riktig hundsalva så jag ska bli bättre på att smörja dem i hopp om att göra dem mer hållbara.



Om det inte kommer nåt inlägg imorrn så vill jag önska er ett gott nytt år! Låt oss hoppas att det blir betydligt bättre än det här året har varit!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards