Super Magic

Alla inlägg den 25 december 2013

Av Malin Sjöström - 25 december 2013 16:10


Som så många andra så oroar jag mig inför nyårsafton. Tidigare år har det gått bra, så länge inte Java har behövt vara utomhus, men numera är hon rädd även inomhus.  Och inte blev det bättre av att det var nån som sköt världens raket sent igår kväll (eller nja, under natten) när vi var ute på kvällskissen! Java sprang för livet & Rally försökte hänga på, dock så hade jag henne i koppel & när kopplet tog slut så stod hon & skakade, hon som ALDRIG har reagerat på nåt sånt förut. Jag tror helt enkelt att det är så att hon gjorde som Java gjorde, utan att riktigt vara medveten om det själv.

Jag har pratat med några om att droga henne, MEN igår fick jag höra om en hund som dem hade gett lugnande till & som hjärtat slutade slå på...  Något sånt vågar jag inte riskera, usch, jag skulle aldrig klara mig utan Java i dagsläget. Så inget lugnande.

Vad återstår då? Neddragna persienner, alla lampor tända & hög musik på. Men om inte det räcker, vad gör jag då?

Jag har aldrig haft nån så här skotträdd hund förut, & jag vill hjälpa henne att ta sig igenom den här perioden på bästa sätt. För nej, det är tyvärr inte bara under några timmar som folk skjuter, utan dem har som sagt redan börjat...

Sen så hoppas jag inneligt att Rally inte tar efter henne. Rally som är så tuff & säker, hon får inte bli rädd för att Java är det, nej, det får inte hända.

Ni andra som har skotträdda hundar, hur gör ni? Jag tar tacksamt emot alla tips!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards