Super Magic

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Malin Sjöström - 12 december 2013 16:14

Jag ställde in dagens terapi & tog en långis med hundarna istället, det är terapi det med.  Nej, men ärligt, anledningen till att jag ställde in DBT:n är nånting helt annat, men det vill jag inte gå in på nu.

Jag gick förbi Carina & frågade om hon ville följa med, men hon skulle bort, så det blev "bara" jag & brudligan. Vi gick en lång koppelpromenad där alla skötte sig oväntat bra.  Sen avslutade vi det hela med en sväng i skogen & där blev det full fart!! Bira var totalt sjövild, lät som bara en schäfer kan låta & sprang som om benen brann. T.o.m Java tyckte att hon blev lite mycket, & då är inte Java en som tycker sånt i första taget.  Självklart försökte Bira ta Rally några gånger & en gång lyckades hon, men då var inte jag snabb nog att säga till henne. Restrerande två gånger sa jag till henne ordentligt precis när hon skulle ta henne & båda gångerna tvärvände hon direkt!!  Det finns hopp, haha. Ända sedan jag hade med mig vattensprutan ut så har hon mer respekt för mig, så den kommer jag att ha med mig emellanåt för att "påminna" henne om hur man beter sig mot dem små. Okej om hon dundrar in i Java, för Java gör ju likadant mot henne, men att springa över stackars Rally (& Clara) som bara kastar sig på ryggen & blir osäker, nej, det är inte helt okej.



"Bäst att spana in dem på avstånd för att avgöra om man ska gå dit eller inte."



Rally står där i bakgrunden & undrar om det är nåt godis på väg.  Haha.


Ikväll är det hockeydags! Sista hemmamatchen innan uppehållet, så självklart ska jag dit. Tjejerna får vara ensamma, men det dör dem inte av eftersom vi har varit ute mycket idag.

Imorrn lyser planerna med sin frånvaro tänkte jag skriva, men om Evelina inte är för sjuk så ska vi träffa henne & Shandi! Så vi hoppas på det, annars vet jag inte vad vi tar för oss.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards