Super Magic

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Malin Sjöström - 1 december 2013 15:28


Yes, vi vann!!  Vi avslutade årets tävlingar med vinst & pinne i agility 1:an - vilket innebär att Java numera är klass 2-hund på heltid!!  Jag är så himla stolt över min prinsessa, hon är fan bäst!  



Men för att ta sig ner på jorden igen så kan jag ju berätta att första klassen, hopp 2:an, gick det sämre än sämst. Hon lyssnade inte för fem öre & sprang bara sin egen väg. Dessutom fick hon världens tunnelproblem, så både jag & domaren fick kolla in i tunneln om det var nånting där som på nåt sätt hindrade henne från att springa igenom. Men ingen av oss såg nånting så jag vet inte alls varför hon krånglade så.

Det är inte första gången som andra klassen funkar bäst, så det är helt klart på tiden att lägga om upplägget på tävlingsdagen. Jag ska nu under en period (eller ja, när nästa års tävlingar drar igång) testa att motionerna henne ordentligt på morgonen innan tävlingen, så att hon inte har så mycket överskottsenergi. För det kanske är därför hon blir så frustrerad? Inte bara i agilityn utan även i freestylen. Så ja, jag ska helt enkelt testa detta ett tag & se om det blir någon skillnad. Detta betyder ju att tävlingsdagarna kommer att bli oändligt långa! Speciellt om man ska åka iväg en bit genom landet, jösses, vi kommer att få gå upp mitt i natten. Men vad gör man inte för att kunna tävla?  

Nu ligger båda tjejerna & tuggar på ett varsitt ben, så dem är väldigt nöjda. Själv har jag precis ätit tacos, så jag är också nöjd.  Vi tar det lugnt resten av dagen, så att vi (eller JAG) orkar med veckan som kommer.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards