Super Magic

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 29 oktober 2012 20:02


Det här året har verkligen varit ett "valp-år", man läser på Facebook att än den ena & än den andra skaffar valp & det är klart som tusan att man blir valpsjuk själv! Samtidigt är det rätt så bekvämt att bara ha en vuxen hund, speciellt när det har blivit så grymt kallt ute & värre kommer det att bli. Men ska jag vara ärlig så skulle jag vilja ha en valp här hos mig nu, så valpsjuk har jag blivit...

Om man bortser från alla valptankar så har dagen varit bra, Java har fått träna lite kondition & till en början var hon helt vild! Hon skällde som en galning & snurrade runt miljoner varv innan hon kunde fokusera & springa framåt, haha. Hon tycker att det är så grymt roligt & det brukar jag också tycka, men inte idag.  Vi körde lite längre än vi brukar & i slutet så märkte jag att hon började bli riktigt trött & då kändes det genast bättre.  Jo, på vägen hem så la jag vikten åt fel håll i en kurva, vilket slutade med att jag tappade balansen helt & hållet & åkte därför rätt in i skogen.  Det var inte Javas fel på nåt sätt, utan jag tar på mig det. Tur som fan att ingen såg mig!  

Vi har också tränat på vårt nya freestyleprogram här inne, vissa gånger gick det bra, andra gånger inte alls bra. Det är en svår låt & för att det ska bli bra så måste allt ske samma sekund som det är tänkt, annars kommer man efter hela tiden. Så jag är inte längre lika säker på att jag kommer att köra det här programmet en av tävlingsdagarna om drygt 3 veckor, det beror på hur det hela utvecklar sig. Som det kändes idag så skulle jag INTE köra det.

Imorrn har jag ett möte, annars lyser planerna med sin frånvaro. Nåt ska jag väl kunna hitta på ändå, men visst skulle det vara roligare om man fick med sig nån...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards