Super Magic

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 20 oktober 2012 13:38


Dagens hemliga uppdrag var en lydnadstävling, jag valde att inte "gå ut" med det i hopp om att minska pressen på mig själv, men nja, det gick sådär.  Jag var nervös, men bestämde mig för att ta det lugnt & få damen att fokusera från start, vilket gick strålande! Jag värmde upp henne på ett nytt sätt & gick samlat & fokuserad ut på planen & då var hon liksom med från början.  Trots att det regnade konstant så kämpade hon på, lite seg med att sätta sig, men jag måste erkänna - jag sätter mig helst inte heller i vattenpölar!  Domaren kom fram efteråt & berömde mig & Java, han sa att det var en riktigt bra hund jag har & jag kan ju inte göra annat än att hålla med honom, haha. ÄNTLIGEN kunde jag berömma damen på planen utan att hon blev låg av det, hon tog istället åt sig av berömmet & det ni, det brukar inte hända på tävlingar! Det har ju börjat lossnat för oss i freestylen & nu börjar jag få samma känsla även i lydnaden, i agilityn har vi alltid haft det.  Jag tror att det dels har med hennes mognad att göra, men också att vi får mer tävlingsrutin & hittar rätt knappar. Så framtiden ser riktigt ljus ut för oss!

Så mycket mer än så händer inte idag, vi har fullt upp med att torka efter att ha varit ute i regnet hela dagen, eller iaf Java, jag hade ju regnkläder på mig.  Så man kan slöa resten av dagen utan att få dåligt samvete - precis så det ska vara!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards