Super Magic

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 22 oktober 2012 18:41


Idag blev det ÄNTLIGEN en inlinestur!  Marken hade torkat rätt så okej så jag bestämde mig för att utmana ödet & ta en tur, & det var underbart. Java var supertaggad i början & skällde mer än hon sprang, haha. Vi körde vanliga rundan, 3 varv & vi mötte massa folk, vissa flera gånger, & andra bara ett av varven. När vi kom första gången förbi ett par som var ute & gick med sina stavar så tittade de chockat på oss, andra gången vi kom så skrattade de & tredje gången så applåderade dem.  En annan som var ute med sin hund mötte jag de två sista varven & när vi kom för andra gången så sa hon "det var väldigt vad fort den springer", ändå gick det saktare än nånsin idag, vilket dels beror på att jag inte vågade pressa henne fullt ut p.g.a halkrisken (massa löv mitt i svängarna) & dels så orkade inte Java dra på lika mycket som hon brukar, med andra ord så har hennes kondis försämrats sen sist. Men, men, det är bara att ta nya tag, snart kommer vi inte att kunna åka inlines så då gäller det att hitta nåt annat roligt (!) sätt att motionera på. Exakt vad det blir återstår att se.

Vi har även varit på DjurMagasinet där jag köpte en gris (som ni ser på bilden ovan) & jag kan säga att Java ÄLSKAR den! Hon hade redan en likadan, men den grymtade inte längre, men det gör den här nya & ja, hon har fullt upp med den nu.  Passade även på att väga henne & döm av min förvåning när jag såg att vågen visade på 16,6 kg!!  Hur gick det till?! Hon är ju inte alls lika slimmad som hon har varit, men det kanske helt enkelt är så att hon har tappat muskler & gått upp fett, för muskler väger ju mer än fett, eller? Det är den enda rimliga förklaringen jag kan komma på.

Imorrn på förmiddagen väntar en långpromenad tillsammans med Viktoria & Julia, så Java får träffa sin nya polare Atlas än en gång & sen kommer ju Julia att ha med sig sin hund. Detta blir första gången jag träffar Julia & hennes hund (som jag tror är en golden), så det ska bli riktigt skoj, man kan ju aldrig få för många promenadkompisar.  Plus att Java saknar att inte ha någon annan hund att leka med, så när vi går själva så får hon ju inte ut lika mycket av promenaden som när nån annan hund är med. Så det är bara att njuta av sällskapet, vilket vi gör båda två!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards