Super Magic

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 16 oktober 2012 20:38

Ja, nu får det vara slut med fett! Java MÅSTE gå ner i vikt, & allra helst på en gång! Hon äter precis ALLT som kommer i hennes väg & just nu går hon på helt fel foder, så här måste en förändring ske! Vi startar imorrn, på nåt sätt ska jag lyckas väga tjockisen & sen så ska hon motioneras mer, testa att stödmata henne med morötter, sen är det "bara" att hitta rätt foder. Innan hon kastrerades vägde hon strax under 17 kg, nu tror jag att hon ligger nånstans runt 20 kg...! Och ja, ni hör ju själva, detta är inte helt okej, inte okej alls faktiskt.


Om man bortser från hennes vikt, ja, då finns det en vild, otroligt charmig liten brud som mer än gärna hittar på saker. Jag tog med henne på en liten cykeltur förut & hon sprang jättefint bredvid cykeln hela tiden, lös såklart (för att cykla med kopplad hund är ju livsfarligt, om ni minns!) & medan jag var inne på apoteket & fixade ny medicin till mig så fick hon köra platsliggning med dold förare.  Jag såg henne genom fönstret hela tiden, men hon såg inte mig.  Jättebra att köra med olika störningar, för det var folk som gick förbi henne flera gånger, ibland gick de riktigt nära t.o.m, men hon låg kvar stilla & snällt. Allra helst skulle jag vilja ha med att hon ligger med hakan i backen, men så långt har vi inte kommit än, tyvärr. Men det ska väl inte vara helt omöjligt?  


Annars då? Jo, jag var på avdelningen på utskrivningssamtal & numera är jag alltså FRI igen!!!  Nu gäller det bara att anpassa sig till ett liv helt i frihet & jag ska ta med mig läkarens råd om att ta det lugnt, & att vila mycket. Han tyckte att jag skulle skita i vad alla andra tycker, tänker & ska göra, blir jag trött så ska jag inte pressa mig själv utan tillåta mig att vila. Detta är ju något som kan bli väldigt spännande, jag brukar inte lyssna på mig själv, men nån gång måste ju förändringen ske, inte sant?


Så imorrn väntar massa saker i vårt nya liv, men innan dess så blir det att kura ihop sig i soffan & kolla på Ceasar Millan & efter det väntar min underbara säng!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards