Super Magic

Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 28 oktober 2012 19:28


Java hälsar att dagen har varit värre än pesten.  Hon har inte fått göra så mycket, dels för att jag inte vill riskera att spräcka hennes klo & dels för att jag själv inte har haft tillräckligt med krafter för att både aktivera henne inomhus & gå på hockey. Men hon är så duktig på att ta det lugnt så det är ingen fara. Vi tränade dock igenom vårt nya program jämt nyss & jag upptäckte på flera ställen hur JAG behöver göra för att det ska bli rätt. Så man kan säga att Java gjorde det bättre än vad jag gjorde, bortsett från att hon skäller på vissa ställen & sånt är strängt förbjudet & det vet hon mycket väl! Så hon skäller & sen blir hon låg eftersom hon är helt medveten om reglerna, ändå gör hon om det flera gånger...Men, men, det är bara att träna vidare. När jag kör programträning så går hon helt klart igång mycket mer än när jag kör enstaka trick, jag tror att det beror på musiken & att jag helt plötsligt har fullt sjå med att hinna med allt som ska göras i programmen.  När vi kör enstaka trick så har jag inte alls samma press på mig, så det borde ju vara det hon går igång så förbannat på. Men det är bara att fortsätta programträningen, för den behövs verkligen inför våra kommande tävlingar. Det "bästa" med träningen är att hon är EXAKT LIKADAN på träning (programträning pratar vi om nu) som på tävling, så jag får ju verkligen träna på rätt saker. Sån var ju inte alls Magic, han var en annan hund på tävling jämfört med träning, så visst är det lite lyxigt att ha en hund som Java.  

Imorrn blir det full fart igen, jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på, men nåt blir det helt klart. Kanske dags att träna programmet utomhus då det är svårt att få till allt bra inomhus...? Det återstår att se vilket väder det är, hehe.

Nu ligger Java & njuter av sitt grisöra som hon fått, så det är svårt att hitta en nöjdare hund just nu.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards