Super Magic

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 2 oktober 2012 15:44

Java är nu hemma igen efter att ha spenderat 3 dygn hos Allex. Både jag & min lillebrorsa tänkte samma sak direkt vi såg henne - jävlar vad fet hon är!!  Inte alls bra, så nu blir det stenhård diet & ökad motion, för jag vill inte ha en tjock hund, plus att tjocka hundar har lättare för att dra på sig skador då fetman beslastar lederna mer. Så nu får min lathet vara över, dags att börja röra på sig!

Vi har hunnit med ett lydnadspass idag & det gick både bra & katastrofalt dåligt! Vissa moment gjorde hon superbra & vissa moment ville hon inte göra alls, så vi måste helt klart träna vidare (helst varje dag) om vi ska kunna tävla snart igen, vilket är tanken.

Personligen har det varit en jobbig dag med massa gamla sjuka tankar, främst om rakblad & piller, jag fattar inte varför dessa tankar inte bara kan försvinna för gått. Jag vill inte ha kvar dem längre, jag har levt med dem tillräckligt många år, jag förtjänar att bli av med dem nu. Men hur ska det gå till?! Det känns som om jag hela tiden kommer till en återvändsgränd & så börjar allting om. Kommer jag nånsin att bli fri?
Jag har åter igen problem med sömnen, vilket med största säkerhet är en bidragande orsak till mitt dåliga mående & jag vet inte hur jag ska lyckas få sova bättre igen. En läkare sa att jag kunde öka på den ena sömnmedicinen & så sa han att "då kommer du också att känna dig lugnare dagen efter", vilket med andra ord betyder att jag skulle bli som en zombie dagen efter & det är inget jag tänker satsa på. Java behöver en pigg matte, inte en som går runt som ett levande vrak & knappt orkar ta sig upp ur sängen. Så nej, ingen höjning av sömnmedicinen, men vad finns det då för alternativ kvar?

Ikväll är det hockey som gäller, men jag känner inte alls för att gå dit.  Ska dock göra det ändå i hopp om att det kan bättra på mitt dåligt humör. Jag menar, det kan väl inte bli så mycket värre, eller?

Jo, igår satte jag ihop ett nygamlat freestyleprogram till mig & Java, ska bli spännande att börja träna in det snart. Det programmet som jag körde sist har jag tränat MASSOR på, har aldrig tidigare tränat så mycket på programmen som jag gjorde med det & det har ju visat sig att det var en bra chansning. Så därför har jag bestämt mig för att börja träna in det nya programmet så snart som möjligt, så att vi kan välja mellan dem två när Karlstad BK har sin dubbeltävling i November. Jag skulle vilja köra båda, fast det beror ju på hur bra det nya hinner bli innan tävlingen. För det är ju en 2-dagarstävling så man kan ju köra olika program de olika dagarna om man vill.

När det gäller finalen i Agria Freestyle Cup så har jag ingen aning om vilket program jag ska köra, kommer nog inte att bestämma mig för det förens det är dags att skicka in låten. Skulle det nya programmet funka bra så kan poängen bli riktigt höga, men det kan å andra sidan det andra också. Detta med val är svårt, men som sagt, jag får se hur träningarna går framöver.


Jag saknar er mina grabbar!   

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards