Super Magic

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 3 oktober 2012 17:11

Idag har Java verkligen fått använda både kropp & knopp. På förmiddagen åkte vi ut till brukshundklubben där vi tränade lydnad & agility. Lydnaden gick sådär, hon slarvar väldigt mycket & det gör mig vansinnig, vilket i sin tur gör att hon blir låg & så är den onda cirkeln igång. Men jag kom på ett sätt för att få henne taggad igen, gång på gång, så det tänker jag utnyttja till max på tävlingarna framöver.
Agilityn gick jättebra, iaf för Javas del, själv fick jag känna på hur det var att ligga i leran...  Jag bestämde mig för att ha gummidojjor på mig eftersom jag vet hur blöt planen är (den är som ett träsk) & alla (?) vet väl hur lätt man kan halka i såna. Som tur var så var jag där själv så jag behövde inte skämma ut mig inför någon annan.  

Nu på eftermiddagen så har jag cyklat med damen (LÖS!!) till & från motionsspåret, vi gick/sprang spåret som är 2,5 km & när jag har fått ordning på min kropp (har jävliga biverkningar från medicinerna) så kommer vi att kunna bättra på våra tider där. Till vintern blir det längdåkning & det är något jag verkligen ser fram emot, även om det kommer att bli en nära-döden-upplevelse varje gång med tanke på att damen nu har lärt sig att dra. Jo, under hela turen på spåret så hade jag henne kopplad för att hon inte skulle kunna stanna & vila upp sig emellanåt & hon skötte sig JÄTTEBRA i kopplet!  Varför är hon inte så duktig jämt?!

Så jag känner mig nöjd med dagen, även om mitt humör inte har varit det bästa. Jag har inte det minsta dåliga samvete för Java som verkligen har fått jobba idag. Imorrn kör vi lydnad igen & då ska jag testa en ny grej för att se om mitt humör kan vara lite bättre, för jag vill ju inte bli arg på prinsessan hela tiden, det förtjänar hon verkligen inte! Om jag lyckas återstår att se, men jag måste ju prova.

Resten av kvällen blir lugn, jag kommer nog att spendera x antal timmar här vid datorn & Java ligger redan utslagen & sover. Låt oss hoppas att morgondagen blir lika bra, om inte ännu bättre!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards