Super Magic

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 23 oktober 2012 19:32

Hur komplicerade är inte dem? Eller är det bara jag som har problem med dem? Så länge jag kan minnas har jag haft olika svårt för relationer, allt från inom familjen till vänner & bekanta. Jag har väldigt få nära vänner, men de jag har betyder massor för mig & jag hoppas att de alltid kommer att finnas kvar vid min sida. Jag är också oerhört känslig när det gäller förluster, som när nån sviker & lämnar en ensam, eller när nån t.o.m dör. Jag kan verkligen falla & slå mig ordentligt när något sånt inträffar, visst, alla blir väl ledsna, men för mig går det liksom ett steg längre. Jag har fått höra att båda dessa saker är typiska symtom på mina diagnoser (borderline & asberger), men på nåt sätt har jag ändå svårt att acceptera att jag har dem. Hur som helst så hoppas jag att jag en dag ska bli bättre på att vårda mina relationer, både dem nära & dem längre bort.

Om man bortser från dessa tankar som snurrar på ganska friskt så har dagen varit hyfsat lugn. Java har fått motionera ordentligt & så har jag varit på möte. Inte så mycket märkvärdigt utan mest vardagliga saker. Jo, vi har ju tränat vidare på "back upp" & fjärrens "stå" & träningen går framåt, hon börjar förstå vad jag är ute efter & hennes engagemang är det inget fel på! Jisses, hon ger allt & är jag inte snabb nog att ge ett nytt kommando så kör hon en vända med de hon kommer på, haha. Ett av hennes favorittrick är helt klart "puss", men ibland så knockar hon en så det gäller att vara med.  Hon är helt underbar att träna med, oavsett vad vi än tränar & jag älskar henne verkligen.

Resten av kvällen kommer att spenderas med tv:n, som vanligt på tisdagar. Hur morgondagen kommer att se ut vet jag inte än, eller jo, bilen ska på besiktning & så har jag ett möte, men annars vet jag inte alls vad jag ska hitta på. Nån som har något bra tips? Jag tycker att det är så svårt att komma på nånting nytt varje dag, så det blir lätt att man kör samma sak varje dag ett tag & till slut så tröttnar jag på det, Java däremot tröttnar nog aldrig på nåt, utan allt man gör är störtroligt! Tänk om jag också kunde vara så lättroad. 


Jag kommer alltid att älska dig.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards