Super Magic

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Malin Sjöström - 18 oktober 2012 16:21

Igår gick vi en 2-timmars-promenad i skogen tillsammans med Viktoria & Atlas. Java & Atlas fann varandra direkt & de lekte mycket under promenaden, så Java var helt klart nöjd!  Att man själv blev genomblöt är en annan sak, för vad gör man inte för att behaga sin dyrbaraste skatt?

Idag är jag helt ur form, vilket troligtvis beror på gårdagens kraftansträning, det är så fruktansvärt frustrerande att vara såhär kraft- & orkeslös. Det finns så mycket jag skulle vilja orka, men jag måste ta det lugnt när kroppen säger ifrån, vilket den verkligen har gjort idag. Jag har sovit massor, men känner mig fortfarande trött.  Det här är en sån dag då man önskar att Java var hos nån annan så att man hade kunnat legat i sängen hela dagen...Men, men, finns inte så mycket mer att göra än att acceptera läget & ta det lugnt idag, trots att Java tycker det är pesten.

Ett litet träningspass har jag dock orkat med här hemma & jag har nu påbörjat träningen av "back upp", ett klurigt trick om ni frågar damen.  Det tog ett tag för henne att förstå att man faktiskt kan backa även om det är en kant bakom. Hon tycker att det är så himla skoj att träna så hon ger verkligen gärnet! Många gånger hinner man inte alls med, för det tar en liten stund att återhämta sig mellan skratten.  Min lilla prinsessa, världens bästa lyckopiller! <3



Nej, dags att göra sig iordning för att handla, ett nödvändigt ont.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards