Super Magic

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Positiv dag + agilityfilmer

Av Malin Sjöström - 13 juli 2012 21:21

Idag blir det ett betydligt gladare inlägg än det blev igår. Jag ångrar inte en sekund att jag "lämnade ut mig" igår för det var skönt att få ur sig det som gnager inombords plus att andra får en chans att förstå varför jag fungerar som jag gör, utan att jag behöver säga det in real life.


Det har varit en bra dag idag, bortsett från några timmar som var riktigt jobbiga & tårarna rann ordentligt, men det försöker vi glömma nu. Jag & Java startade dagen med att gå till stan där vi gick till banken & fixade papper, Java älskar att följa med till banken eftersom hon alltid får godis där.  Efter banken fixade jag några brev som jag sen postade, så nu har jag sagt upp min nuvarande lägenhet, vilket känns skönt - en sak mindre att tänka på! Java fick gå med klövjeväska & nya kopplet hela tiden, skönt för mig att slippa ha ryggsäck med alla papper & sånt, så den uppgiften fick Java idag & hon klagar inte.  2 timmar senare var vi hemma igen, fattar inte riktigt vart tiden tog vägen, men vi stressade inget utan tog det bara lugnt, något som jag behöver träna på då jag känner mig ständigt stressad.



Sen vilade vi några timmar innan det var dags för agilityträning på Skutberget & Java gick som en klocka!!  Min bästa älskade hund, fan vad hon gjorde mig glad! Jag kände åter igen den där äkta glädjen & att livet var roligt!  Vi tränade tillsammans med Nathalie, Hanna, Johan & Fredrika så vi var ett härligt gäng som tillbringade 2 timmar där. Vi körde lite olika hoppbanor & stundtals tog Java lite för stora svängar, men det är inte lätt att hinna svänga när man springer som en idiot!  Slalom har hon dock inga problem med längre & hon börjar t.o.m få upp farten, något jag är oerhört glad över för jävlar vilka problem vi har haft med det! Såhär såg det ut under dagens träning:



Tänkte även passa på att bjuda er på filmerna från onsdagens träningstävling, så här kommer den:




Nu är både jag & Java helt slut, hon ligger utslagen på golvet & jag ska luta mig tillbaka i soffan & se på film = en perfekt fredagkväll!

 
 
Miss Manic

Miss Manic

13 juli 2012 21:29

Härligt att läsa att du mått bättre idag!!
Jag tror helt klart att det var bra att du lämnade ut dig igår för att kunna få ur dig det som gnager
Hoppas nu det fortsätter uppåt!

Stor kram

http://missmanic.se

 
Ann o 8:a tassar

Ann o 8:a tassar

13 juli 2012 22:06

Härligt att du mår bättre. Life is good!!! Vilken grymt fin slalom hon har lilla Java <3 ha en härlig helg
kraam

http://hojann.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards