Super Magic

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Malin Sjöström - 18 juli 2012 15:15

Idag har vi agilityledigt så jag har lite tid & kraft att uppdatera bloggen.  

Ska försöka summera dagarna som gått, blir lite svårt att komma ihåg allt, men ska försöka.

Söndag: Arvika, 4 lopp, diskad i 2 lopp & 10 fel i de andra två. Många känslor inblandade i dessa lopp, men mest av allt är jag stolt över min prinsessa som pallade att hålla ihop alla loppen!  Och en liten applåd till mig själv som orkade springa alla!  Haha.

Måndag: Kil, 2 lopp. Agilityklassen kommer jag inte ihåg så väl, ingen disk, men några fel blev det. I vilket fall som helst så räckte det till planering så Java fick lite godis.  Hoppklassen är jag SUPERNÖJD med, felfritt & vår första pinne!!  Vi kom på en 8:e plats & det var 9 stycken som fick pinne, men det var fler nollor så vi hade en ganska bra tid. Jag missade helt banvandringen till hoppklassen då jag filmade Nathalie när hon körde agilityklassen med Haylie, men se, det gick bra ändå!  Kanske ska fortsätta att inte gå banvandringar? Haha. Tyvärr blev inte detta loppet filmat då jag & Nathalie startade direkt efter varandra.

Tisdag: Torsby, 2 lopp, disk i bägge. Agilityklassen var jättesvår & hur lång som helst. Av cirka 60 starter så var det bara 2 stycken som nollade, men den ena tror jag fick tidsfel. Jag & Java var felfria fram till slalom, där strulade det till sig & felen drog iväg rejält, men till slut kom vi vidare & klarade några fler hinder, sen blev det knas i mitt huvud & Java tog då fel hinder & disken var ett faktum. Men jag är ändå nöjd med damen, bortsett från slalom...Hoppklassen gick jättebra, bortsett från slalom där vi blev diskade. Helt plötsligt fick vi ett rejält bakslag med slalom & jag har ingen aning om varför det blivit så, kanske är hon för trött i huvudet för att orka fokusera hela slalomet? Iaf, bortsett från slalom så var vi felfria & det var en rolig bana.

Idag är vi som sagt lediga & sen drar vi iväg på ytterligare 3 dagars agilitytävlingar, då i Karlstad så vi slipper åka långt.  Så nästa uppdatering blir nog på söndag, när alla tävlingar är slut, för som det har varit nu så har jag gått & lagt mig direkt jag har kommit hem för att jag har varit så slut, mina krafter räcker inte så långt så när jag gör saker så måste jag sen vila ordentligt. Idag var det jätteskönt att få sova ut, så jag gick upp tio i två, så ja, jag behövde verkligen sova mycket.

Blir ingen film idag, orkar inte fixa med det, men bjuder istället på en bild på mitt monster från valptiden!


Ovido - Quiz & Flashcards