Super Magic

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Bus i slasket

Av Malin Sjöström - 30 januari 2013 13:48

Inatt har jag inte kunnat sova, riktigt jävla drygt, men så "fungerar" jag utan sömnmedicin. Den jag hade förut kunde jag inte fortsätta med p.g.a biverkningar (bortdomningar i hela kroppen), så just nu står jag helt utan, något som inte alls är bra för mig. Jag har ringt några samtal under morgonen för att försöka fixa nån ny medicin, men än så länge har det inte gett resultat. Jag vet att jag ska träffa en läkare om 3-4 veckor, men så länge vill jag inte vänta!

Så under natten har jag kollat på ett avsnitt av Farmen (missade ju det igår eftersom det var hockey) & inte mindre än tre avsnitt av Lyxfällan. I ett av Lyxfällan-avsnitten så var det en tjej som hade 2 hundar, 5 katter & 1 fågel & de som skulle hjälpa henne att reda upp sin ekonomi försökte på alla sätt & vis att få henne att göra sig av djuren. Okej, jag förstår att de tänker på ekonomin, för det är ju inte gratis att ha djur, men de verkade inte alls förstå att de är familjemedlemmar & de gör man sig inte bara av med sådär. Nu löste hon det till slut ändå, så att hon kunde behålla hundarna & 4 av katterna.
I ett annat avsnitt så var det ett par som älskade att shoppa, eller ja, kvinnen i familjen älskade att shoppa. Så ingenting de ägde var deras egentligen, utan så gott som allt var på kredit. När de frågade henne om hur hon tänker så svarade hon helt ärligt "jag tog ett sms-lån för att kunna åka till Ullared & handla, för jag kände för det".  Ja, resonerar man så så är det inte så konstigt att man till slut sitter i skiten.

Men, men, nu lämnar vi tv-programmen & siktar in oss på vår verklighet. Jag & brudarna var ute på en 50-minuters promenad i slasken, så jag ångrade snabbt mitt val av gympaskor...Imorrn blir det helt klart gummidojorna!! Java & Bira rejsade som vanligt järnet, det är så härligt att se dem så glada, de trivs verkligen med varandra.  Filmade lite när jag släppte Bira första gången, de sprang inte som galningar då, men lite bus sprätte allt omkring.



Fick ett roligt kort på damerna när de sprang, haha, man kan ju tro att Java försöker äta upp "lilla" Bira.  



Nu ligger hundarna utslagna på golvet, & själv försöker jag torka efter promenaden, fötterna är jävligt blöta. Men vad gör man inte för de underbara djuren?  

 
 
Ann o 8:a tassar

Ann o 8:a tassar

30 januari 2013 20:00

Härligt...men e du inte rädd för alla träd o stolpar dom kan springa in i :) tacka vet jag golfbanan när dom ska rejsa..usch va sjåpig jag e ;)
Ha det toppenbra
kraam

http://hojann.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards