Super Magic

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Världens sämsta matte?

Av Malin Sjöström - 9 april 2014 19:05

Ja, just nu känner jag mig som världens sämsta matte. Dem senaste veckorna har jag mått så sjukt dåligt att jag helt enkelt inte har orkat tagit hand om mina prinsessor på det sättet som dem förtjänar. Som jag har skrivit vid ett tidigare tillfälle så är jag nere i en ny depression & den gör att jag bara vill ligga i sängen hela dagarna. Jag är trött, orkeslös, omotiverad & tycker att livet är en plåga. Men tack vare hundarna så kommer jag ändå upp ur sängen, även om jag ärligt talat spenderar större delen av dygnet där. Dem får iaf rasta sig ordentligt plus att dem får mat. Eller ja, dem flesta dagar har dem även fått en långis, men JAG tycker inte att det är tillräckligt, dem förtjänar så mycket mer.  Dem vill TRÄNA!

Till helgen väntar dessutom Rally's tävlingsdebut & den blir i freestyle. Vi har inte tränat seriöst på ett par månader & har därför riktigt dåliga förutsättningar, så jag får lägga min vinnarskalle åt sidan & ändra mitt tänk. Istället för att sikta på höga poäng så är jag ute efter att ge henne en bra upplevelse. Vårt program är alldeles för lätt för att kunna räcka till uppflyttning, därför är det liksom ingen idé att hoppas & tro på det, utan jag kommer att se till att någon är redo att kasta in en leksak på planen om det är så att Rally börjar känna sig osäker eller omotiverad. Jag är med andra ord redo att diska oss, allt för att hon ska få positiva erfarenheter.



När det gäller mitt mående & framtiden så hoppas jag att det vänder & blir bättre snart. Jag har fått en ny medicin plus att jag ska träffa läkaren imorrn igen, så det finns goda förhoppningar om att jag snart ska orka göra allt jag vill göra.

Sen så är såklart Java ett orosmoment som gör allting värre. Eftersom vi nu börjar om så innebär det höga kostnader & jag har helt enkelt inte råd att gå hur långt som helst. Den här omgången med laser & mediciner har jag råd med, plus en eventuell CT-röntgen, men sen börjar det bli knapert. Jag hoppas att det kommer att lösa sig, men jag är långt ifrån säker.



Så vi tar en dag i taget & gör det bästa av situationen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards