Super Magic

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Skratta eller gråta?

Av Malin Sjöström - 8 april 2014 18:56

Gårdagens besök i Västerås gav mig känslor som jag inte vet vart jag ska placera. Det var 4 stycken personer (2 veterinärer, Stefan & nån mer) som hjälptes åt att leta fel på Java. Efter att dem hade klämt, känt & tittat på henne så fick hon göra ett böjprov. Just böj-delen klarade hon, men inte sträck-delen. Hon fick 1-2 graders hälta då & det är ganska mycket. Så med största säkerhet sitter felet inte i ryggen, utan i höger has. Det skulle vara en stor förklaring till varför ingen behandling mot ryggen har hjälpt henne. Hon har ont i ryggen - ja, men det är inte där problemet sitter, utan hon får ont i ryggen för att hon är så spänd & felbelastar benen för att inte behöva använda höger bak mer än absolut nödvändigt.

Så tillbaka på ruta ett - fast med ett nytt fokus. Laser 2 ggr/vecka, mediciner, koppelpromenader & numera även ett hasskydd. Om det är ligament så kommer det att bli bättre innan vi ska tillbaka till Västerås om 2,5 veckor. Blir det inte bättre så väntar en ny tur till Strömsholm för CT-röntgen (vilket isf blir Java's 3:e!). Jag hoppas att detta ska hjälpa, men jag tror det inte, negativ inställning, jag vet, men det är vad jag tror.



Idag har vi inte gjort mycket då Rally är dålig. Hon spyr & har diarré så det står härliga till. Så vi vilar mest, vilket även jag verkligen behöver. Vi tar nya tag imorrn igen.

 
 
Cissi

Cissi

10 april 2014 09:01

Jobbigt att läsa! Stackars dig och hund! :( Hoppas det blir bättre!

Gå gärna in och rösta på min hund i tävlingen om Sveriges gulligaste djur. Uppskattas väldigt mycket om du hjälper oss! :) Klicka på stjärnorna bredvid bilden, logga in med hjälp av facebook (eller skriv in några uppgifter), och klicka på stjärnorna igen så räknas din röst! Länk finns på min blogg, annars kommer den här också: http://www.zoozoo.com/sv/photos/533887c30ab4213d27b711b3#sveriges-gulligaste-djur-del2

http://cissilaarsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards