Super Magic

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Rolig helg

Av Malin Sjöström - 26 juni 2011 19:15



Igår träffade vi Bianca & hennes aussie Virre & vi tränade lite lydnad, det var riktigt nyttigt att få träna med några nya ögon på sig, man fick liksom lite mer krav på sig.   Java skötte sig riktigt bra & gjorde stora framsteg under tiden vi tränade & jag själv fick massor av tips & inspiration till fortsatt träning! Jag hoppas att Bianca tyckte det var lika roligt jag som jag tyckte!   Vi tränade fotgående, kontakt, störning, rutan, apportering & lite blandade freestylegrejer. Eftersom det inte är varje dag jag har med mig nån som kan filma så var jag såklart tvungen att passa på! Haha, så här kommer en liten film på "Rutan", det är andra gången hon kör den, så jag är nöjd med henne.



Idag träffades vi igen & den här gången åkte vi ut till Sörmons grustag där vi fystränade på sanden.   Var ruskigt jobbigt, men förbannat skoj!   Efter några vändor upp & ner (kan väl tillägga att vi vilade lite uppe på toppen) så gick vi tillbaka till bilen & åkte sen ut till Skutberget där hundarna fick bada. Vi alla var helt slut efter dessa timmar, men vi har haft så jävla roligt!   Jag hoppas att vi kan göra om det här snart igen, trots att vi bor så långt ifrån varandra.


Nu under kvällen försökte jag träna lite lydnad, men det gick inte alls.   Förmodligen är hon fortfarande trött efter fyspasset, annars vet jag inte vad det är, hon kändes inte trött, men ändå allt annat än fokuserad...När jag kände att mitt tålamod började ta slut så gav jag bara upp & gick in med henne igen.


De senaste dagarna har det varit på tok för många hundar som blivit framsläppta till Java, igår frågade de faktiskt innan & då sa jag att det var okej, men alla andra gånger så bara kommer de springande.   Ägarna verkar inte tänka längre än näsan räcker & sånt gör mig så irriterad, bara för att deras hund är snäll så betyder det inte att min är det - även om hon är väldigt snäll! Jag vill inte att hon ska hälsa på allt & alla, jag gjorde det misstaget med Magic & det gör jag inte om, så nu ett tag framöver blir det stenhård koll på henne, & framför allt alla runt omkring (!!!) för nu ska ingen mer främmande hund fram till henne!    

 
 
Malin

Malin

26 juni 2011 22:35

Kul att se film :D Duktiga ni är! *Ett tips är att springa in med leksaken och leka med henne i rutan så hon slipper kolla bak mot grejen, att du springer in så hon inte vänder upp* Jätte kul att se!

http://liiivaat.wordpress.com

 
Bianca

Bianca

27 juni 2011 21:12

Tack för en kul helg :)

http://blair.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards