Super Magic

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Malin Sjöström - 14 juni 2011 12:12


Sådär ser det ut när Java går, till en början tyckte jag att det var svårt att avgöra vilket ben hon haltade på, men till slut såg jag att det var höger fram. Nu haltar hon även inomhus & på gräs, så min teori om att det berodde på det lilla såret på trampdynan sket sig.   Min andra teori, om att hon bara var stel efter vila sket sig också då hon är minst lika halt efter att ha rört sig lite som hon är i "starten". Så det är bara att inse, hon är halt, hon har ont, min lilla prinsessa.   Så nu blir det bara korta rastningar i koppel, inget spring & ingen lek, så får vi se om det går över, annars har jag väl inte mycket annat att välja på än att ringa djursjukhuset, men som sagt, jag avvaktar till på fredag iaf.


Jag & Malin (& Stefan) träffades jämt nyss för lite träning, jag kunde dock inte köra så mycket p.g.a Java's hälta, utan vi körde bara väldigt korta sträckor fotgående med koppel. Hon gick bättre idag än hon gjorde igår, mer tryck i den lilla hunden, detta trots smärtan.


Resten av dagen blir lugn, jag ska försöka diska & städa här hemma, klippa klorna på busen & en genomkamning  av pälsen behövs också. Ikväll blir det filmtittande tillsammans med en av grannarna, & så skulle jag behöva handla lite. Ja, ni ser, helt plötsligt hade jag fullt upp! Haha. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards