Super Magic

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Malin Sjöström - 30 juni 2011 13:45

I måndags gick min mormor bort, endast 69 år gammal. Hon hade kämpat mot sin leukumi i drygt 16 månader, & ja, till slut gick det inte längre.    Jag träffade henne senast när min lillebrorsa tog studenten (för några veckor sen) & då verkade hon så pigg, vi pratade en hel del & spelade spel, så att hon inte längre finns här känns overkligt. Jag önskar att jag hade fått chansen att säga hejdå till henne innan hon försvann, men det fick jag inte, däremot fick jag ta farväl av henne på sjukhuset & det var riktigt jobbigt. Jag ser inte alls fram emot begravningen, det är mycket angående den som skrämmer mig, men jag måste vara stark & ta mig igenom den, för jag vet att jag kommer att ångra mig så grymt mycket annars! Det är fortfarande väldigt svårt att skriva om henne, det gör liksom för ont att försöka inse att våra minnen aldrig kommer att kunna upplevas igen, utan de kommer för alltid att vara just minnen...


Jag hade egentligen tänkt att lägga ut en bild på henne här i bloggen, men jag hittar inte den jag har (för ja, jag har bara en bild på henne på datorn eftersom hon hatade att vara med på kort), därför får det bli en bild på en annan som är otroligt saknad, nämligen min kung!




Det känns som om alla lämnar mig, även om jag vet att det egentligen inte är så. Jag har som tur är Java vid min sida & tillsammans med henne ska jag orka kämpa mig igenom alla svåra tider, jag vet inte HUR det ska gå till, jag bara vet att jag MÅSTE KLARA DET.


För att avsluta detta inlägg lite mer positivt så kan jag berätta att jag & Java har tränat lite lydnad idag & jävlar vad speedad hon var, trots att det var 32 grader varmt!   Hon reagerade blixtsnabbt på mina kommandon & var en riktig dröm att träna med!   Vi körde dock bara ett kort pass, sen gick vi ner till vattnet där vi badade, vilket var äckligt skönt, haha.

Även igår badade Java & hon börjar nu få till riktigt snygga hopp från bryggan & ner i vattnet. För 10 dagar sedan filmade jag henne när hon precis vågade börja hoppa & om man kollar på den filmen & jämför med hur hon gör nu så är det en stor utveckling! Titta själva:


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards