Super Magic

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

När hästarna släpps på bete så är det sommar!

Av Malin Sjöström - 23 juni 2011 16:11

När klockan var 05:50 imorse så gav jag upp tanken att få sova något mer, kan summera natten som "en natt ur helvetet" där Java bland annat har slaktat soffan - igen! Det är inte så himla mycket på soffan som är trasigt, men just själva grejen att hon ger sig på den på natten, varför? Så det är bara att ta fram silvertejpen & köra ett varv till & sen spraya "Bit-ej-spray".


Dagen har iaf spenderats i stallet där jag hjälpte till att få iväg hästarna till betet, & Java har fått åka massa bil & mellan vändorna har hon lekt med denna söta Stabyhoun-valpen Dennis som var 6 månader.


 

Under en av pauserna mellan turerna så passade jag på att träna lite lydnad. Fotgåendet var inget att skryta om direkt, hon gick väl hyfsat men tappade kontakten alldeles för mycket. Både ställandet & läggandet gjorde hon super, enda problemet är att hon inte riktigt står helt stilla när man går tillbaka till henne, men å andra sidan backar hon inte längre så vi är ju helt klart på väg åt rätt håll! Självklart blev det några freestyletricks också & hon är så himla speedad, detta trots att jag inte hade någon mer belöning än mig själv med! *Stolt*


Om en timme kommer min farsa & hämtar oss & då är det fotbollsmatchdags igen, jag ska ta med mig träningsgrejer & köra ett ordentligt pass på planen bredvid. Tänkte försöka mig på "rutan" för första gången, vi får väl se hur det går.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards