Super Magic

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Så jävla klockren! :D

Av Malin Sjöström - 20 juni 2011 21:30

 

Kortet ovan togs under dagens agilitypass, det blir inte alltid som man har tänkt sig.   Roligt att man fick detta på kort, synd bara att ingen filmade också för jäklar vad det smällde!


Agilityn gick annars riktigt bra, hon är hyfsat följsam & jävligt snabb, så här gäller det för mig att träna på att springa FORTARE!!! I slutet av detta passet så började det regna, men det var inget som Java brydde sig om.


När regnet öste ner så gick vi en promenad i skogen & lagom när vi kom tillbaka till klubben så kom solen fram & så träna vi lydnad i solen!   Platsen funkar bättre, kör dock fortfarande korta stunder, fotgåendet går sådär, hon släpper kontakten med jämna mellanrum, läggandet gör hon superfint nu & samma sak med ställandet, inkallningen går bra, men lite segt, måste få upp tempot där. Apporteringen går inte alls eftersom hon vägrar att ta apportbocken & sist, men inte minst så är det ju hoppet - hennes favoritmoment!   Det är lite mer än 2 månader kvar tills debuten & det känns som om det kan bli riktigt bra, min tanke är ju att även 2:ans moment ska sitta bra när vi ger oss ut på tävlingsbanorna i September!


Igår när jag & Malin var ute med hundarna så fick Java träna på att hoppa från en brygga & nu börjar hon tycka att det är riktigt skoj! Fast hon behöver lite peppning för att våga kasta sig ut, se själva.



Nu är det snart dags att lägga sig & sova, något som Java redan gör, haha.

 
 
Nathalie

Nathalie

20 juni 2011 21:43

Haha. Vilken härlig bild!
Man kan ju undra hur hon tänkte där?

Verkar vara en rolig hund att träna med :).
Ser fram emot att se er på tävlingsplanen fram över. Ni ska väl ut på freestyleplanen också?

http://ADHunD.webb.se

 
Bianca

Bianca

20 juni 2011 22:47

Haha, bilden är indeed klockren! Inte riktigt vad som var tanken med plasten där va? Kanske kan bli ett nytt agilityhinder annars: spring igenom uppspänd plast ;)

http://blair.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards