Super Magic

Direktlänk till inlägg 10 mars 2014

Rehab-dag

Av Malin Sjöström - 10 mars 2014 19:26

Måndagar betyder numera rehab på djursjukhuset, så där har vi varit idag. Java var rastlös under lasern, inte helt lycklig under simningen, men kunde slappna av på vibben. Jag hade med mig Carina & Olle som sällskap så dem hjälpte mig med simningen, vilket jag behövde! Och trots att Java inte hade nån flytväst på sig så flöt hon omkring stundtals, iaf med bakbenen. Det vänstra sköt hon ifrån med emellanåt, men det högra rörde hon inte mer än nödvändigt.  Så nästa gång ska vi sätta på "vattenströmmen" så att hon MÅSTE simma för att hålla sig vid ytan, så vi får hoppas att det ger rätt effekt.

När Ida kände igenom henne så kunde hon konstatera att hon är liiite bättre i ryggen!  Vilket kändes bra att höra, även om jag hade svårt att tro på det. Nu när det har gått några timmar så känner jag mig gladare, för nu kan jag ta till mig det fullt ut, något jag inte kunde göra då. Alla framsteg, både små & stora, är varmt välkomna här!

Har även varit i kontakt med ReDog ett par gånger idag & nu har dem skickat en remiss till en ortoped på Strömsholm. Så nån dag snart så kommer dem att höra av sig till mig med en tid då vi ska dit. Jag hoppas bara att vi inte ska behöva vänta hur länge som helst, utan att vi kan få en tid så snart som möjligt. Jag avskyr denna eviga väntan, även om man måste ge mediciner & behandlingar en ärlig chans, men när man inte får önskad effekt så känns det tufft. Men som sagt, dem ringer nån dag snart & då vet jag mer!

Nu är det hög tid att byta om, för det är dags för kvällspromenaden.  

 
 
Kristina

Kristina

10 mars 2014 22:01

Åh vad härligt att höra!

http://www.nattstad.se/ponnymamman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards