Super Magic

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Malin Sjöström - 13 mars 2014 18:15

Igår gick vi (som vanligt) 2 promenader tillsammans med Clara, Carina & Olle. Den första blev lite längre än planerat, men hundarna (& vi) njöt av att bara gå i solen, det var helt underbart. Utöver det så gjorde vi inte så mycket, jag hade möte i stan & sådär.

Idag började vi med en promenad på cirka 3 km & nån timme efter det så var det dags för ett besök på djursjukhuset då Java skulle ha sina behandlingar. Ida kände på henne både före & efter lasern & hon är svår Java, för hon verkade ha ondare EFTER lasern än före?!  Det BORDE vara tvärtom, så vi ställde oss frågan om lasern snarare gör allt värre än bättre? Det är nog bara Java som har det svaret.

Efter lasern så fick hon plaska i baljan & hon blir duktigare för varje gång. Dock så vill hon inte simma ordentligt med bakbenen så vi fick sätta på "vattenströmmen". Hon kom då på att om hon simmade längs kanterna så kunde hon mest flyta omkring ändå, så det blev dubbla linor så att vi kunde hålla henne mer i mitten. Det var inte så populärt hos Java, men i vanlig ordning så hade hon inget val. När hon tvingades att simma i strömmen så såg både jag & Carina att hon inte har tillräckligt med kraft i bakbenen för att simma vågrätt, utan bakdelen sjönk såpass mycket att hon nästan simmade lodrätt.  Så hon är svår min dam, mycket svår.

Innan vibben så kände Ida på henne igen & då verkade smärtan ha minskat. Så hur ont har hon egentligen? Vi vet inte längre om hon är bättre, sämre eller likadan. För ibland reagerar hon starkt på tryck & ibland bryr hon sig inte, så åter igen är hon väldigt svår. Jag önskar att man bara kunde fråga henne rakt ut, men det är ju inte så lätt.  



När vi kom hem så hade posten kommit & ett paket väntade på Rally! Det var hennes snälla uppfödare som skickade en födelsedagspresent till räven! Hon fyller ju 1 år imorrn, men jag öppnade paketet redan idag då jag var så nyfiken.  Haha.



Godisstänger med kyckling & spenat var det i, mycket intressant att se vad Rally kommer att tycka om dem. Än så länge har hon inte ratat nånting mer än sparris, men man vet ju aldrig.  Med lite konkurrens från Java så slinker dem nog ner ska ni se.

För ett par timmar sen så ringde Strömsholm & gav oss en tid för undersökning & den efterlängtade CT-röntgen!!  Måndag den 24 Mars, kl 8:30!!  Med andra ord blir det en tiiidig morgon, men vad gör man inte för hundarnas skull? Kommer att bli väldigt spännande då veterinären inte pratar svenska, men vi skulle få med oss nån som kan översätta det som behövs. Jag kan redan se det framför mig, jag är halvt död för att jag är så trött & så ska jag stå & kommunicera på engelska - på veterinärspråk!! Haha, tur att vi får med oss en "tolk"!

Men, men, nu ska hundarna ha mat & sen väntar dagens andra (& sista) promenad. Exakt vart den går vet vi inte än.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards