Super Magic

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Underbar hundpromenad en vårdag

Av Malin Sjöström - 9 mars 2014 15:51

Ännu en underbar vårdag! Idag blev det hundpromenad på Sörmon tillsammans med "Hundliv i Karlstad", samma grupp som anordnade dem stora hundträffarna i grusgropen. Det blev en promenad på nästan 4 km inklusive en fikapaus i skogen & det var härligt. Hundarna kom (som vanligt) bra överens & många lekte med varandra under pausen.

När det gäller mina hundar så kunde jag inte vara mer nöjd!  Java var inte alls lika grinig som vanligt mot dem andra när hon var i koppel (vilket hon var hela tiden), nån enstaka gång muttrade hon lite, men som sagt mycket bättre än hon brukar vara! Sen att hon drog som en dåre när vi gick är en helt annan sak.  

Rally minglade som alltid runt bland dem flesta, både människor & hundar. Innan fikat så gick alla hundar i koppel, men många släpptes lösa under fikapausen & en del (bland andra Rally) fick gå lösa även efter pausen. Vi gick typ först andra sträckan så Rally "visade vägen", något hon trivdes alldeles utmärkt med! I slutet dök det upp en ny hund i koppel en bit framför & döm av min förvånad när Rally inte ens försökte springa fram till den!!  Hon skällde inte ens på den, så hon fick mycket beröm & en del godis. Jag ropade in henne flera gånger & släppte sen iväg henne igen, man måste ju våga chansa ibland & idag gick det verkligen hem.  *Stolt*

Jag & Java gick & pratade med en kvinna med en borzoi-valp på 7 månader en hel del. Vi pratade sjukdomar & skador då hon också hade en del erfarenhet av sånt, så hon förstod mycket väl min oro angående Java. Det var skönt att höra att nån helt främmande kan förstå, det gör att man känner sig lite mindre dum själv. Och när vi gick där & pratade med våra hundar framför oss i koppel så såg jag hur liten Java var jämfört med hennes! Sen kom sankt bernhardshunden Moses & körde om & när man såg dem tre tillsammans så såg Java ännu mindre ut.  Haha, därför var jag bara tvungen att ta kort på dem. Så här kommer några bilder från turen:






Senare idag blir det ännu en promenad, då tillsammans med vår vanliga flock bestående av Java, Rally & Clara (för Bira är ju inte hos mig på helgerna). Och imorrn kör vi som vanligt med Bira & Java's behandlingar på djursjukhuset, sen ska jag även ringa till ReDog & försöka få prata med veterinären där om framtida undersökningar. Måste ju kolla om man kan slå ihop så många som möjligt så att vi inte behöver åka fram & tillbaka hur många gånger som helst, dels för att det tar en stund, men också för att bensinen är jävligt dyr. Så fråga kan man ju alltid göra.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards