Super Magic

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Längtan

Av Malin Sjöström - 6 mars 2014 18:50

Nu längtar jag verkligen efter våren & sommaren! Tänk att bara kunna gå i linne ute, fan vad underbart. Och tänk när Java får gå lös igen, & vi kan ta upp våra långa promenader. Jag längtar som satan, för det är livskvalité!



Ett litet vårtecken jag såg idag var en gubbe som gick med en sån där stor blås-grej & blåste bort gruset från trottoarena!  Jag tänkte direkt att snart är inlinessäsongen här, & sen kom jag att tänka på att jag för tillfället inte har nån hund att åka med...  Eller jo, det är väl tänkt att jag ska åka med Rally också, men att flyga fram efter Java är något alldeles speciellt. En känsla som inte går att beskriva.

Om ett par timmar(!!) ska vi vara på djursjukhuset där Java ska få laser, vibb + sim. Detta blir alltså tredje gången i bassängen & hon är fortfarande inte med på noterna, men vi får väl se, snart kanske hon börjar samarbeta.  Det är även sista gången vi simmar med personal, så hädan efter ska jag lyckas klara detta själv, vilket kan bli spännande, haha.

Idag har tjejerna fått en varsin gris som grymtar & det är ett jävla liv på dem kan jag lova! :P Båda två tror dessutom att grisen som den andra har är roligare, så dem byter med varann en hel del. Vi får väl se hur länge grisarna är vid liv, Java brukar ju vara väldigt duktig på att slakta alla leksaker på ett eller annat sätt.  

Imorrn kommer tjejerna att få vara ensamma hemma på förmiddagen då jag ska följa med Carina till sjukhuset. Dem är ju inte alls vana att starta dagen med att vara ensamma så jag hoppas att det ska gå bra ändå. Jag får ju ta en promenad med dem innan, så det blir verkligen ingen sovmorgon imorrn! Men vad gör man inte för att ställa upp för sina vänner?

Jo, en "rolig" sak som hände härom dagen. Loppis var ensam hemma med hundarna, jag minns inte vart jag var, men hemma var jag då inte. Hon skulle gå ut i köket för att fixa thé & ser då Java stå helt uppe på diskbänken & slicka i en kastrull som det hade varit makaroner i!!  Hon stod där som att det var helt okej.  Man kan ju undra hur hon tänker när hon gör såna saker när nån är hemma, men då kanske ni förstår vad hon hittar på när hon är helt själv...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards