Super Magic

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Freestyletänk för Rally

Av Malin Sjöström - 4 mars 2014 16:07

Igår hittade jag äntligen en låt som jag tror kan passa Rally i freestylen!  Den borde vara lagom lugn utan att vara dödstråkig. Programmet blir 1:09 långt & det är perfekt att börja med. Så jag hoppas & tror på det här nu! Efter att jag hittade låten så delade jag in den i olika stycken & sen var det bara att komma vad man skulle ha vart. Jag lyckades komma ett bra program, men insåg att jag inte skulle hinna lära henne det jag ville ha med, så jag fick göra en plan B. Nu känns det både bra & möjligt, vi har en månad på oss att träna, & tro mig, träningen har redan börjat.  



Alla 3 tjejerna fick faktiskt varsitt litet träningspass, men Rally var helt klart den som hade det med seriöst. Vi tränade på "spinn" på flera meters håll, "runt", "genom" & påbörjade en av dem nya rörelserna & den kommer jag att kalla för "cirkel". När hon blir alltmer säker på dessa saker så är det dags att lägga in fler nya saker, men jag vill inte blanda allt för mycket till att börja med. Skulle det sen visa sig att det inte kommer att funka, att vi behöver mer tid eller så, ja, då får jag helt enkelt göra en plan C. Haha.

Java tränade väldigt kort, men intensivt på handtarget. Anledningen till att jag lär henne det är för att kunna utnyttja det i fjärren där jag vill ha "hopp-stå". På valpkursen med Rally så såg jag hur stor nytta man kan ha av handtarget när man ska lära in det, så den kursen var bra på flera sätt!  

Bira fick träna lite "sitt", "ligg" & "stanna". Väldigt kort & enkelt, men bara så att hon fick göra nånting, hon blev ju så förbannat avundsjuk på dem andra.  Inte lätt alla gånger här i livet.

Sen har vi varit ute på en liten promenad också & det var med blandade resultat vi kom in. Stundtals skötte sig Bira jättebra & stundtals var det som att prata med en vägg. Rally drog åt typ alla håll (som vanligt alltså, haha) större delen av tiden, men ibland gick hon bra, & lilla Java, ja, hon gick bättre än nånsin tror jag. För hon tyckte inte om att jag blev irriterad på dem andra två, därför tog hon åt sig & gick perfekt, vilket hon såklart fick massor av beröm för! Men i det stora hela är jag ändå nöjd, dem börjar fatta att det är koppelpromenader som gäller numera & ja, det går helt klart åt rätt håll.

Ikväll är det hockey-dags igen, en viktig match för Färjestad som behöver alla poäng dem kan få för att säkra en slutspelsplats. Men hurvida dem tar några poäng idag eller inte återstår att se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards