Super Magic

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Sim & förklaring av katastroftankar

Av Malin Sjöström - 3 mars 2014 15:29

Idag var det åter igen dags för att ta ett dopp i bassängen, till Java's stora besvikelse.  Förhoppningsvis kommer hon att lära sig att simma där, men hon tycker inte om linorna & försöker bita i dem emellanåt (vilket ni kan se på ena bilden). Hade hon fått bestämma så hade hon nog kastat sig i efter bollen, simmat & hämtat den, sen upp på rampen igen & så börjar det om. Men nu ska ju inte simträningen se ut riktigt så, utan hon ska simma konstant i flera minuter, något som inte passar damen för tillfället. Det finns dock hopp, för hon var duktigare idag än förra gången!





Jag fick en kommentar igår från Java's uppfödare (som ni kan läsa i gårdagens inlägg) som jag tänkte svara på här också ifall det är fler som undrar. Hon tyckte att det var tråkigt att läsa att jag har tankar på att ta bort Java, men riktigt så är det inte.

Katastroftankarna säger det, men det är verkligen den sista utvägen. Jag ska kämpa med Java så långt jag bara kan, hon ska få den tid hon behöver & jag har verkligen inte gett upp hoppet! Hon är min prinsessa, min lilla skatt, det dyrbaraste jag har. Jag släpper henne inte så lätt, ånej, hon ska stanna hos mig mååånga år till, så att ta bort henne är i dagsläget inte ett alternativ som jag ens funderar på.

Utan det är som sagt mina katastroftankar som kläcker den idén, & såna tankar har jag haft i större delen av mitt liv. Som när Champis blev halt, jag var övertygad om att han skulle dö, även om han bara hade en överansträngning. Det var verkligen ingenting jag ville skulle hända, utan det var just värsta tänkbara scenariet. Eller som när jag skulle lära mig att köra bil & jag hade tokångest för att jag var tvärsäker på att bilen skulle explodera. Exakt likadant är det med Java nu, katastroftankarna finns där, ja, men det ska VÄLDIGT MYCKET till för att det ska sluta så. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det mer, så jag hoppas att ni förstår hur jag menar?

Senare idag blir det en promenad tillsammans med Olle & Clara. Jag har inte bestämt mig för om Java ska få följa med eller om simningen får räcka för henne idag. Igår gick hon sammanlagt 6 km, men både i fredags & lördags så fick hon ju inte röra på sig p.g.a sin "fest" som hon hade i torsdags kväll. Så att låta henne ta ut sig i simmet, plus en promenad kanske blir för mycket? Jag vill ju inte överanstränga henne, så det kanske är bättre att låta henne vila tills imorrn? Ja, så får det bli, även om hon själv inte håller med om det.

 
 
frozenfire

frozenfire

3 mars 2014 15:35

Hon försöker inte fånga och försöka bita vågorna också då? Det gjorde min förra vovve :P

http://frozenfire.bloggplatsen.se

Malin Sjöström

3 mars 2014 17:13

Haha, nope, inte än iaf, men det kanske kommer. ;)

 
Ingen bild

Ann o 8:a tassar

3 mars 2014 23:33

Skönt att höra Malin,jag vet ju att Java är ditt allt o att du alltid vill hennes bästa men jag blev orolig när jag läste vad du skrev ...men nu e jag lugn igen ;)

Malin Sjöström

4 mars 2014 16:11

Vad bra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards