Super Magic

Direktlänk till inlägg 1 mars 2014

Det blir bättre & bättre nu :)

Av Malin Sjöström - 1 mars 2014 17:20

Tack till er som stöttat mig på olika sätt sen gårdagens inlägg. Tacke vare er så har jag nästan förlåtit mig själv.  

Java's mage fortsätter att minska, men visst går det sakta. Hon har idag fått äta lite med jämna mellanrum, för hon måste ju hålla igång magen så att det inte blir stopp. Hon bajsar som hon ska & det ser fint ut, inget löst eller så.  Det gäller att hålla koll på allt.

Hon är också väldigt pigg & uttråkad!  Hon vill motionera, leka & äta, & ingen av dem 3 sakerna får hon ju göra.  Eller jo, äta får hon ju idag, men då är det uppblött specialfoder som gäller, & nu är det bara kvällsmålet kvar. Jag tog dock en del av det & lät henne leka lite med kulbanan, så hon har fått gjort något iaf.



Imorrn har jag tänkt att gå en liten promenad med henne, för jag hoppas ju att hon ska kunna simma på måndag, men först måste jag ju kolla att hon klarar av att röra på sig. Får hon inte simma på måndag så kör vi ju laser & vibb ändå, så vi ska ju iväg i vilket fall som helst. Mitt uppdrag att hålla koll på om hon blivit bättre eller sämre av simningen, eller likadan, går ju inte sådär strålande bra som ni nog förstår. Så vi får kolla det till veckan istället.

När Loppis skulle åka hem så frågade hon om jag kunde klara mig utan Rally under helgen, för hon ville ta med henne hem.  Så why not? Rally fick därmed sin busspremiär & jag väntar spänt på uppdatering om slutresultatet, haha. Men eftersom jag inte har hört nåt så gick det säkert bra.
Jo, hemma hos Loppis så har dem ju 2 utekatter som kommer & går som dem vill, med andra ord har dem en kattlucka! Rally är högst fundersam på vad det är för nåt, haha, hon fattar inget.  För min del gör det inget om hon inte "knäcker koden" & lär sig gå ut, men man vet aldrig, emellanåt är hon ju ganska smart trots allt.

Angående allt med Rally så har det (konstigt nog) blivit liiite bättre dem senaste dagarna. Jag tror att det är för att jag säger till Rally när hon hänger efter Java & Java tydligt visar att hon inte vill ha henne där. Men samtidigt så säger jag ibland till Java när Rally bara kommer utan att checka på henne. Så det är lite att hålla koll på, men om det kan lösa hemmasituationen såpass bra att jag känner att jag kan ha kvar båda två så är det helt klart värt det!

Nej, om nån timme (innan Java får sin kvällsmat) så ska vi ta ett varv runt gården, det är lagom långt att börja med.  

 
 
Desiree

Desiree

1 mars 2014 20:15

Hej, fina hundar. har en frågestund så fråga gärna frågor :)

http://www.desireeg.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards