Super Magic

Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Inga guldstjärnor idag!!

Av Malin Sjöström - 5 november 2013 17:39


Idag har dem hört till kategorin "bortskänkes" allihop! Jävlar vad arg jag har varit på dem, man kunde tro att dem aldrig har gått i koppel tidigare, eller lyssna när dem var lösa i skogen. Sen blev det inte bättre av att dem knockat mig. Så nej, absolut inga guldstjärnor idag!!

I skogen så dök det helt plötsligt upp nån med en hund, & jag upptäckte henne inte förrens Bira redan hade hunnit ända fram till dem. Hon som inte brukar gå fram till främmande hundar.  Och tror ni att hon lyssnade på mig när jag då ropade på henne? Nej, självklart inte, utan jag var tvungen att låta dretarg, först då passade det att lyssna. Java sprang nästan ända fram, men hon kom tillbaka direkt jag ropade (hon vågade väl inget annat  ). Rally skällde lite på avstånd, på långt avstånd, så henne hann jag få tag i innan hon kom på idén att springa dit.

Efter att vi hade mött den personen med hunden så fick hela ligan gå kopplade. Mitt humör var under skosulan så jag orkade inte bråka mer med dem eftersom dem inte riktigt lyssnade så bra när dem var lösa. Inte för att dem lyssnade i koppel heller, men ja, ni förstår.
Vi gick i godan ro i skogen & helt plötsligt kommer det fram en katt ur en buske!  Bira såg katten & tänkte ta den, men då blev det tvärtom - katten tog Bira!!  Bira skrek & försökte springa därifrån, katten gav sig ganska snabbt & skuttade sen iväg. Bira skakade & var helt knäckt, hon som gärna vill ta katter utomhus kanske fick sig en liten läxa? Man ska inte leka med alla katter.

Sen drog jag iväg på terapin & den gick bra. Eller ja, min terapeut skötte sig utmärkt, själv så var jag så trött att jag inte orkade engagera mig fullt ut. Så nej, jag är INTE nöjd med min insats, men det finns inget jag kan göra åt det nu, utan jag får ta igen det nästa vecka.

Nu ska jag fortsätta se på serien "Bron" som jag började kolla på igår. Den är faktiskt bra så ja, jag kommer att se alla avsnitten. Den finns på svtplay.se om det är nån mer som är intresserad av att se den.  

 
 
Mickis

Mickis

5 november 2013 17:59

Det kan inte gå bra alla gånger :/ Jag och Zacko mötte troligtvis på en älg idag på morgonpromenaden när det var mörkt, inge vidare :(

http://aktivatassar.wordpress.com

 
Em

Em

5 november 2013 19:27

bron är toppen :D bästa serien ever!
Sett första säsongen också? Annars se den på yputube!!!

http://goldendoodle.se

 
Julia

Julia

17 november 2013 22:05

Förstår helt! Nicci har blivit sämst på inkallning och går i sin egna värld i koppel. Så inte kan man ha henne lös heller och man vill inte vara den som håller i kopplet... Att det alltid ska vara något ;)

http://aktivatassar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards