Super Magic

Alla inlägg den 2 november 2013

Av Malin Sjöström - 2 november 2013 16:22

För första gången sen i våras, i April närmare bestämt, så tränade vi LYDNAD igen!  Java kom ihåg det mesta, även om hon inte gjorde momenten klockrent, men det förväntade jag mig inte heller. Jag var ute efter att checka av läget samt ha bra attityd i damen, & båda dem sakerna fick jag. Så jag är jättenöjd, min duktiga tjej.  



Rally fick också träna lite. Vi körde inkallningar & lite slalom. Hon har blivit så positiv till träning, hon är fortfarande väldigt svårlärd, men viljan kommer mer & mer. Magic var ju rena geniet, synd att inte det gick i arv.  



Efter träningen föll båda hundarna ihop på golvet, helt slut. Jag kan i såna lägen känna mig nöjd, för då är dem nöjda.  



Om några timmar ska jag åka iväg på hockey & då får tjejerna vara ensamma hemma. Jag har varit iväg & köpt lite ben (& ett par leksaker till Java's födelsedag) som dem ska få när jag åker. Jag brukar alltid ge dem nåt att pyssla med, kanske mer för min egen skull, bättrar på samvetet lite.  

Imorrn blir det hundkalas hos Anna & Erik i Sunne!  Det ser jag verkligen fram emot, skönt att komma bort från vardagen & umgås med trevligt folk.  Java & Tintin älskar ju att springa med varann ute, så vi får hoppas på att vädret blir bra så att dem kan röja gärnet. Detta blir första gången som Rally träffar dem, men hon kommer väl att ligga på rygg som vanligt.  Haha.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards