Super Magic

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Malin Sjöström - 6 november 2013 16:07

Idag har vi gått en långis i skogen tillsammans med Evelina & Shandi. Alla sprang som galningar i början så dem tyckte nog att det var skönt att få röja gärnet efter att ha tagit det lite lugnt i några dagar. Även vi tvåbeningar tyckte att det var skönt med en riktig promenad, så det gör vi om snart igen!

Det var inte bara spring i skogen, utan vi hittade massa stenar & där kastade jag ut godis som dem fick leta efter en liten stund. Jag ville ju ha alla på ett & samma kort, & tänka sig - jag lyckades!  Haha.




När vi kom mot slutet & kom ut på dem öppna fälten så fick vi se att dem håller på att göra om där. Det som förut var miljontals buskar är nu bara borta...Jag undrar vad dem har för plan där, om dem bara ska låta det vara tomt & öppet (vilket blir ett alldeles PERFEKT ställe för att fotografera på sommaren/vintern när solen är framme!!) eller om dem har några andra planer. Jag hoppas att dem ska låta det vara öppet, jag skulle bli sjukt besviken om dem byggde nånting där som lockar dit ännu mera folk. Den vägen är ju så perfekt att gå eftersom man sällan möter nån (utom nu när dem lagar kohagen), & jag vill fortsätta ha det så! Men men, den som lever får se.

I slutet (såklart) så bestämde sig Bira för att trycka ner Rally ordentligt & min lilla räv skrek sådär hjärtskärande som bara en hund kan göra. Först så trodde jag att hon fick ont, men hon visade inga tecken på det, så "förhoppningsvis" blev hon "bara" rädd. Vi hann inte gå särskilt långt innan Bira åter igen bestämde sig för att lillsprätten ska tryckas ner & så gjorde hon det mitt i leran!! Så stackars Rally åkte in i duschen direkt vi kom hem, något hon verkligen inte blev glad över. Det var ju inte hennes fel, utan Bira's, men hur förklarar man det?

Där har jag ett "problem" med Bira. Att hon ska visa sin makt mot yngre hundar utomhus. Inne är hon så himla försiktig med Rally, dem leker & myser & bara trivs jättebra ihop. Men så kommer man ut. Det vore ju synd att säga att Bira tar åt sig när man blir arg på henne, så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Nån som har nån idé?

Nu ska Bira åka hem, & snart kör jag iväg Rally till Evelina där hon ska stanna tills på söndag kväll/måndag morgon. Jag & Java ska ha egentid tills på fredag då hon åker hem till barnfamiljen. Sen kan jag roa mig hela helgen utan att behöva tänka på mina fina tjejer!  Kommer kännas tomt utan dem, men det är nog bara nyttigt för mig.

Så vad ska vi hitta på ikväll? Ett litet träningspass inomhus kanske? Hela lägenheten är ju nu dammsugen & skurad, så det är fritt fram för valfri aktivitet!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards