Super Magic

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Trasiga trampdynor

Av Malin Sjöström - 17 juni 2011 18:58



Såhär ser Java's trampdynor ut, mer & mindre, skinnet liksom lossnar & hon vill inte alls att man rör dem. Men nu är de ordentligt rengjorda, insmorda med Försvarets Hudsalva & hela lägenheten är dammsugad & skurad! VARJE gång hon ska gå ut (om så bara för en snabb-kiss) så kommer hon att få ha sockorna på sig för att förhindra att det kommer in smuts i de öppna ytorna. Jag hoppas att det & insmörjningen som jag kommer att göra ett par gånger om dagen kommer att hjälpa dem läka fort.


Förhoppningsvis är detta orsaken till hältan, även om skinnet inte lossnade när hältan började så kanske det gjorde ont. Nu haltar hon bara på gruset, & skulle hältan sitta i någon led så borde hon ju halta på alla underlag...När hon ska gå nerför trappan för att kissa så stannar hon varje gång & vänder sig om & ser bedjande ut, stackarn vill verkligen inte gå de 2 metrarna på gruset som krävs för att komma till gräsmattan. Jag hoppas verkligen att sockorna kan göra det lite mindre smärtsamt för henne, eller kanske behöver hon tjockare, riktiga hundskor? Det är ju inte första gången trampdynorna är trasiga, även om de aldrig har varit SÅHÄR trasiga förut.


Förutom städningen av lägenheten (som jag var tvungen att göra för Java's skull!) så har jag handlat & så har vi gått en promenad där Java även fick bada! Hon var ÖVERLYCKLIG över att äntligen få röra lite på sig, ett liv i stillhet är helt klart inte något för henne, hehe, men ibland får det bli så ändå.

Båda dagens tänkta lydnadspass är inställda, jag tror att både jag & Java behöver vila nån dag från lydnaden, vi har ju kört ganska hårt den senaste tiden, så en dags vila skadar nog inte. Jag har tänkt att köra lite imorrn kväll igen, så är någon träningssugen är det bara att hojta till! 

 
 
Ingen bild

Maria i Hammerdal

17 juni 2011 20:42

Ser ut som en brännskada... gick hon på asfalt när det var som varmast för nån vecka sedan kan det vara orsaken.

 
Ingen bild

Therese

17 juni 2011 21:22

Det kan ju bli liknande skador om hunden badat mycket, och gått långt på olika underlag. Huden i trampdynorna torkar kanske ut och behöver smörjas mellan bad och promenad? Bra att du investerat i sockorna, de är ju perfekta nu =)
Vi får ta och ses någon dag när jag är lite mer ledig, om du har tid o lust..

Kram//Therese o Foxie

 
Ingen bild

Anna

22 juni 2011 08:41

Ja du Malin..eftersom jag oxå har BC så är detta tyvärr väldigt lätt hänt!
Billy och Qase får inte springa lösa på asfalt alls längre för Qases trampdynor bränner upp på en gång...
Qase kan knappt gå lös på asfalt själv heller...hon springer iväg, stannar och gör allt så fort och så blir det på detta vis och hon måste vila några dagar för det läker ändå väldigt fort.
Mina sockor jag hade i början brände hon av lädret på.. hihi knäppa hund!!
Både bella, billy och qase har fått detta om jag inte vart uppmärksam på hur de har betett sig på promenaden... därav koppel på asfalt... lösa på gräsytor och skog...
Mira dock kan gå lös överallt :)
sköt om dig

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards