Super Magic

Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Finns det nån som kan hjälpa mig med tips?

Av Malin Sjöström - 13 november 2013 18:44

Dagens långpromenad blev frödingleden tillsammans med Evelina. Vi hade fint väder hela vägen & både vi & hundarna njöt av turen. Här kommer några bilder, fler finns på hemsidan!





Jag har dock samma problem fortfarande.  Utomhus är inte Bira så snäll mot lilla Rally, utan hon ska hela tiden "säga till" henne & trycka ner henne. Och Rally bara kastar sig på rygg & ibland skriker hon lite. Så hon säger aldrig ifrån, utan låter sig bara bli nedtryckt. Bira biter henne inte eller så, men jag vill få henne att sluta att trycka ner Rally. Men hur?! Jag säger till henne, blir arg på henne, tar tag i henne, men inget funkar. Det är som att hon inte bryr sig om vad jag säger. Så är det nån som kan hjälpa mig med lite tips här? Inomhus är Bira supersnäll mot Rally, dem leker tillsammans & Rally får göra precis vad hon vill. Så varför blir det så fel utomhus?

Imorrn väntar terapi & på kvällen blir det hockey. Nånstans därimellan har jag tänkt att träna med tjejerna. Men vi får se hur morgondagen blir, jag kanske ställer in nånting, det märks.

Nu ska betala ett par räkningar & sen kanske det blir ett litet träningspass med tjejerna. 

 
 
Jessica

Jessica

14 november 2013 16:10

Fina bilder:)

Schäfrar har ju ofta en hel del för sig när dom leker. Jag upplever att det underlättar om man släpper dom med andra när dom är i en mer sansad sinnesstämning, kanske efter en gemensam koppelpromenad. Och att dom kanske får turas om att vara lösa så man matchar ihop dom som leker bäst ihop.
Det är ju inte alltid man har möjlighet att gå enskilda rundor.

http://www.yrlabus.se/bloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards